#1 Skrevet Juni 18, 2007 har en 1,8T som rykker rundt 2000rpm.. altså går ikke jevnt. Den er chippet og lader maks 1,1 bar. Nye tennplugger. Og ny N75J ventil. Turbotrykket bygger seg opp jevnt og fint, men fra 1700- 2500 ca rykker den.. Prøvd å rense LMM og kjørt med den frakoblet, da lader bilen nesten ikke i det heletatt. Og mener jeg kjenner rykkinga da også. Hva kan være galt? Heller ingen feilkoder med Vag com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2007 har en 1,8T som rykker rundt 2000rpm.. altså går ikke jevnt.Den er chippet og lader maks 1,1 bar. Nye tennplugger. Og ny N75J ventil. Turbotrykket bygger seg opp jevnt og fint, men fra 1700- 2500 ca rykker den.. Prøvd å rense LMM og kjørt med den frakoblet, da lader bilen nesten ikke i det heletatt. Og mener jeg kjenner rykkinga da også. Hva kan være galt? Heller ingen feilkoder med Vag com kan det være gode gamle LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2007 Høres ut som LMM ja, men kan være mye annet og.. Tro du meg! Enkleste hadde jo vært å låne en LMM hos noen andre og prøve.. Koster jo skjorta ny til min ihvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2007 Har du sjekket den resirkulerende ventilen? Hvilken årsmodell er bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2007 lmm er forsøkt renset, og kjører man med den frakoblet går bilen neste ikke, lader under 0,5 bar. Bilen har en forge resirkulasjonsventil, og ny N75J ventil. Ingen feilkoder i vag com. og lmm verdiene måler ok på tomgang. bilen er en 1998 mog AGU er vel motorkoden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2007 Siden du har ny n75j ventil og forge resirk, tipper jeg lmm, coil eller lambda.. Få et verksted til å måle coilene dine.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2007 hvordan måler jeg coilene? har jo vag com.. har ikke tenningsproblemer i form av tilbaketrukket tenning( banking) måler ingen ting av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 26, 2007 Du ser altså i vag-com at den ikke trekker tilbake tenningen på noen av sylinderne? Hvordan reagerer lambda? Hvor mye trykk har du når fjuskingen kommer? På min kom det akkurat når den går fra vakuum til overtrykk, og det var coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 26, 2007 Du ser altså i vag-com at den ikke trekker tilbake tenningen på noen av sylinderne? Hvordan reagerer lambda? Hvor mye trykk har du når fjuskingen kommer? På min kom det akkurat når den går fra vakuum til overtrykk, og det var coilene. ja, ser at den ikke trekker tilbake tenning på noen av sylindrene. Lambda har jeg ikke målt annet enn at den varierer på spenninga 0,1- 0,7 osv.. har noe fjusk hele veien fra 1700- 3000rpm egentlig, men ikke hver gang .. men st rundt 2000rpm.. har ikke tenkt på om det er fra vakum til overtykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...