1,8T rykker rundt 2000rpm..

Anbefalte innlegg

har en 1,8T som rykker rundt 2000rpm.. altså går ikke jevnt.

Den er chippet og lader maks 1,1 bar. Nye tennplugger. Og ny N75J ventil.

Turbotrykket bygger seg opp jevnt og fint, men fra 1700- 2500 ca rykker den..:(

 

Prøvd å rense LMM og kjørt med den frakoblet, da lader bilen nesten ikke i det heletatt. Og mener jeg kjenner rykkinga da også.

 

Hva kan være galt? Heller ingen feilkoder med Vag com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 1,8T som rykker rundt 2000rpm.. altså går ikke jevnt.

Den er chippet og lader maks 1,1 bar. Nye tennplugger. Og ny N75J ventil.

Turbotrykket bygger seg opp jevnt og fint, men fra 1700- 2500 ca rykker den..:(

 

Prøvd å rense LMM og kjørt med den frakoblet, da lader bilen nesten ikke i det heletatt. Og mener jeg kjenner rykkinga da også.

 

Hva kan være galt? Heller ingen feilkoder med Vag com

 

kan det være gode gamle LMM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som LMM ja, men kan være mye annet og.. Tro du meg! :(

 

Enkleste hadde jo vært å låne en LMM hos noen andre og prøve.. Koster jo skjorta ny til min ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket den resirkulerende ventilen? Hvilken årsmodell er bilen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm er forsøkt renset, og kjører man med den frakoblet går bilen neste ikke, lader under 0,5 bar.

Bilen har en forge resirkulasjonsventil, og ny N75J ventil. Ingen feilkoder i vag com. og lmm verdiene måler ok på tomgang.

bilen er en 1998 mog AGU er vel motorkoden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har ny n75j ventil og forge resirk, tipper jeg lmm, coil eller lambda..

Få et verksted til å måle coilene dine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan måler jeg coilene? har jo vag com.. har ikke tenningsproblemer i form av tilbaketrukket tenning( banking) måler ingen ting av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser altså i vag-com at den ikke trekker tilbake tenningen på noen av sylinderne? Hvordan reagerer lambda? Hvor mye trykk har du når fjuskingen kommer? På min kom det akkurat når den går fra vakuum til overtrykk, og det var coilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser altså i vag-com at den ikke trekker tilbake tenningen på noen av sylinderne? Hvordan reagerer lambda? Hvor mye trykk har du når fjuskingen kommer? På min kom det akkurat når den går fra vakuum til overtrykk, og det var coilene.

 

ja, ser at den ikke trekker tilbake tenning på noen av sylindrene. Lambda har jeg ikke målt annet enn at den varierer på spenninga 0,1- 0,7 osv.. har noe fjusk hele veien fra 1700- 3000rpm egentlig, men ikke hver gang .. men st rundt 2000rpm.. har ikke tenkt på om det er fra vakum til overtykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.