Anbefalte innlegg

Kjørte langtur idag, alt var bare velstand.

Så plutselig begynner motoren å dra MEGET ujevnt.. Jeg stoppet og tomgang var mildt sagt ujevn.

Kjører videre og problemet vedvarer. Uansett nivå på gassen nøkker bilen veldig mye.

Når jeg stoppet etter å ha hoppet ca en km, ville den kun stoppe. Hvis jeg står på tomgang på 4-5000 omdreininger holder den seg i live, men er meget ujevn da også..

Den går på alle fem sylindre.

Snakket med noen folk som sa at den blåste litt svartrøyk da jeg startet opp for å parkere den på midlertidig sted. Så ikke dette selv...

-Når den får stå av i noen minutter, stopper den og går greit i noen sekunder og opp til 30 sek, før det begynner igjen.

Om bensinpumpa går, vil den da bare kutte tilførselen så motoren er død, eller vil den kunne levere ujevnt i en periode?

Takker for alle inspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som om du har blås en slange eller har en vakum lekkasje en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåst slange er en mulighet.

Men er det ikke rart at den står helt fint på tomgang en stund da?

Synes selv det virker å ha en viss sammenheng med problemet jeg hadde tidligere med ujevn gange.

Men nå er det veldig PÅ-AV.. Og foreløpig er alle sylindrene med på dansen, så jeg regner med det ikke er coil/plugghetteproblem, eller??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo ta av kontakta på luft mengde måleren. går den ordentlig på tomgang da så er det 98% sjans for det er en slange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette prøvde jeg da jeg fikk trøbbel. Ble ikke bedre for å si det sånn.

-Henta bilen idag med bilhenger.. dvs. Den startet og gikk, nå fungerer alt som normalt...

Virker som den har tørka opp; Jeg lurer på om det er noe vann som kan ha kommet seg til motronic. Snakka med verksmester på Audi nettopp og han sier det er ikke veldig uvanlig på C4 at nettopp det skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.