Anbefalte innlegg

Har et rele som tikker/lager andre rare lyder, sommetider. Som oftest skjer dette når bilen står stille uten nøkklene i.

Har hørt rykter om at dette er releet som styrer "comfort" åpningen av vinduene, og at det kan fixes ved å klippe en gul ledning under baksetet, ved siden av batteriet. Så spørsmålet mitt blir; hvor ligger ledningen mer eksakt? Ved batteriet ut mot døren, eller inn mot midten av bilen? Er jo veldig mange gule ledninger der, men de fleste har streker i forskjellige farger.

Vil helst ikke klippe av feil ledning :)

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke løsning til deg , men kan bare påpeke at jeg har akkuratt samme feilen på min.

ender med at jeg må ta ut relet for ikke å tappe batteriet.

hvis det går an å klippe en kabel for å fikse dette hadde det vært lekkert. For jeg har prøvd over lengere tid å finne en skikkelig løsning. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske irriterende feil ja..

Ser også at brytene for vinduene lyser etter at bilen er stoppet og nøkklene er tatt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min.

Må ta ut rele` til vinduene selv for å ikke tappe batteriet.

Den gule ledningen som siktes som skal visstnok klippes(har ikke gjort dette enda selv,nen skal gjøre det) er den ledningen til funksjonen som gjør at når du vrir nøkelen til venstre, slik at vinduene og takluke går igjen når bilen er skrudd av,hvis disse står nede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump, er 100% på at jeg så en tråd om dette evnet engang tidligere, men finner den ikke igjen nå :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er et eget rele som kun styrer denne lukkingen av vinduene med nøkkelen? Så visst jeg tar dette ut, mister jeg kun denne funksjonen?

#&%")(! begynner å bli irritert pga av dette problemet nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hi! Jeg har klippet den kabelen, og det funker. Du mister bare comfort lukkingen som nevnt over her.

Det er den gule kabelen ut fra pumpa. (Høyre side under baksete). Det er den eneste gule kabelen som ikke har noen striper! Helt gul altså. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klippet den gule kabelen som går inn på en 16 pins kontakt.Pinne nr.8 som bare er gul.På vakum boksen under baksetet ved batteriet.Gjorde dette igår.Og kan konkludere med at dette virker mot at relet stjeler strøm.Nå er jeg kvitt dette problemet helt.Eneste minuset er at man mister funksjonen med å vri nøkelen og holde den til høyre når vinduene er åpne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke noen helt gul ledning.

Det eneste jeg ser er 2 ledningsbunker som kommer fra pumpa og opp ved siden av batteriet.

Er denne 16 pins kontakten på pumpa eller ved releet?

Takker for all hjelpen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16pins kontakten er på vakum pumpa ved batteriet.Pin nr.8 på den kontakten skal ha en helt gul ledning.Hvis du ser på de andre gule ledningene,så har de en farge til på seg.Finnes bare en som er helt gul, den andre har f.eks en blå eller rød stripe på siden.

Pin 8 finner du lett på kontakten da det er merket med tall på hver kontakt nedover.

Du må ut med batteriet og dra frem en klump med silikon eller støydempende materiale som denne pumpa ligger inni i ved batteriet.det er en lys brun kontakt der som er den 16pins kontakten som det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar, problemet er nå løst!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.