Bremsetrøbbel !! Trenger hjelp og gode ideer (corrado)

Anbefalte innlegg

Etter flere titalls forsøk på lufting av bremsene gir jeg snart opp! Får ikke hard pedal!

Bil Corrado G60

det som er gjort er:

skiftet bremserør og slanger bak og rundtom.

byttet alle kalippere. (MED alle lufteskruer OPP)

ny lasteventil.

Har prøvd dette:

Lufte vanlig (høyre bak venstre bak høyre framme venstre framme)

Luftet rundt på rørene

Lufte med vakum på niplene

Lufte med 2.5bar trykk på vesketanken!

Kommer verken luft,bobler,skum, eller noe ut. bare rein bremseveske.

Har også prøvd å skifte om på rørene på lasteventilen

Prøvde ogsså nylig med en ny(gammel) bremsekraftforsterker. men samme problemet :S!

Noen som har noen gode ideer så må de skrike ut er de snill!

kan det være noe elektrisk til abs systemet som ikke er som det skal ? :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nei. Det lekker minker ikke på bremseveske nivået. Er heller ingen lekasjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke snudd om på calipere bak? En kompis greide dette..:) Alt så greit ut,men fikk aldri ut lufta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei dette glemte eg og å nevne for visste spørsmålet ville komme :D ALLE lufteskruene er OPP :) hehe :) men ellers takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei dette glemte eg og å nevne for visste spørsmålet ville komme :D ALLE lufteskruene er OPP :) hehe :) men ellers takk

Ok:) Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker. noen andre som har peiling ? ingen som har opplevd noe lignende ? :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samma symptomene etter bremsevæskebytte på min også. Får ikke hard pedal. Madsen Verdal har luftet bremsene mine 2 ganger, men får likevell ikke pedalen hard ved pumping av pedal. Men bremsene fungerer veldig godt, både på Lånke, Våler og ACR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pedalen min går helt i bunn når man tar på tenningen (starter pumpen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er elektrisk pumpe på denne! ikke vakum fra motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet om det er noe elektrisk `?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å lufte bak når laste ventilen er open/lukka.

Eg bytta br. rør på corrdoen min. Fekk heller ikkje bra pedal da eg stod og lufta, men bremsene virka heilt fint når eg var ute og kjørte med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm okey. ja den "bolten" eller stempelet i lasteventilen går inn og ut når eg pumper på bremsen :S vetsje om den kan ha noe å si

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte no heller på om du holder selve ventilen open eller lukka samtidig som du lufter. Sånn at veske og luft går lettere gjennom ventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan står det til med mastersylinderen og selv bremsekraftforsterkeren? du har altså ikke lekk, alt er nytt, det kan også være slik asphaug sier att når hjulene er i været blir det bare tull.. sett bilen på bakken og løsne på lasteventilen, vri den til fjøren strammer seg. der setter du den fast.. prøv da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en defekt hovedsylinder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har byttet hovedsylinder absenhet og hovedsylinder(hele pakka) til en som har stått på en annen bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan står det til med mastersylinderen og selv bremsekraftforsterkeren? du har altså ikke lekk, alt er nytt, det kan også være slik asphaug sier att når hjulene er i været blir det bare tull.. sett bilen på bakken og løsne på lasteventilen, vri den til fjøren strammer seg. der setter du den fast.. prøv da;)

skal prøve som du sier men kommer nok ikke under bilen når den står på bakken. uten en grav eller noe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har byttet hovedsylinder absenhet og hovedsylinder(hele pakka) til en som har stått på en annen bil!

Med andre ord, brukte deler, som du ikke 100% sikkert kan si er i fullstendig god stand.

Jeg syns fremdeles det høres ut som en dårlig hovedsylinder. Det som skjer er at pakningene inne i hovedsylinderen ikke er tette, dermed slipper bremsevæsken forbi pakningene, dvs. at du ikke får pumpet opp trykket med pedalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forbi pakningene og hvor ? sku det ikke lekt inn i bilen eller noe da? nei jeg vet jo ikke om det er på stell. men ka gjør eg ? overhaler sylinderen ? dette er vell litt arbeid + har demontert min å sett inni. kan jo ikke se om den er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ennå ikke fått det til? men du har jo ikke orginal calipere,du har vel audi s2 vel? kan det være noen annen lufte mekanisme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo kim. nei dette går skeis! ja s2 kalippere framme. å nei er bare 1 lufteskrue på toppen her og som bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å er jo flere som har s2 kalippere eller større. så skal jo ikke ha noe å si

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får jeg kjøpt overhaling sett til hovedsylinderen da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere her ja.

Jeg bytta et bremserør på Corradoen min i går.

Sto lenge å klødde meg i hode på hvorfor det ikke kom noe ut. Løsnet andre nippler også.

Starte motore å det fossa ut.

Aldri vært borti, å jeg har lufta mye bremser gjennom tidene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig luft i abs pumpa. noen må kjøres en spesiel prosedyre på for å få ut luften med vas eller vag com. (tvangs kjører abs pumpa) vet ikke hvordan det er på denne men har vært borti at vi måtte det på en 92 passat gt.

correct me if i`am wrong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.