#1 Skrevet Juni 19, 2007 Dama skal ha seg bil, og har sett seg ut en 2000 A3 90tdi med automatkasse. Bilen har rullet 52000 km. Er importert fra Tyskland i mars. Bilen er chippet til 130 hk med ukjent chip. -Eier sier at på 60000km service (som han tok nylig) sa Audi at automatkassa svettet litt olje, men det skulle ikke vært "alvorlig". Er dette et tegn på en sliten kasse? Hvordan er disse automatkassene mtp. holdbarhet med og uten chip? AutoDb kode:1524665 (vet ikke hvordan man linker) Noen som har sett eller vet noe om denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2007 link til annonsen -tror jeg.... http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1524665 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2007 bump.. noen som vet noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2007 ingenting? ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2007 Audi/VW har ikke vært kjent for å overdimmensjonere automatkassene. Jeg ville ikke kjøpt en chippet bil med automatgir, men for alt man vet kan det holde lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2007 hei Bård. Er jo det jeg og tenker i utgangspunktet. Men det er jo mange forskjellige kasser i bruk.? Og trenger girkasse-svette å bety noe alvorlig? Kan det være bare en pakning eller no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2007 Jeg vet for lite om de forskjellige girkassene som VAG bruker. Som du sier trenger det ikke være noe annet enn simring(er) eller pakning (på motor eller kassen). Lekker det motorolje eller atf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2007 Det lekker atf ja, det vet vi fra en notis på 60000 km. "Lekker" ikke, er mer "svetting" som de forklarer det. Høres jo småskummelt ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...