A4 1.8t går dårlig og får ikke ladetrykk

Anbefalte innlegg

180hk a4 som ikke får lade trykk maks 0.4. å går dritt dårlig. turbo manifold blir ekstremt varm. deler som er nye : n75 lade tryks ventil, luftmasse måler, g62 tempføler,

får lade trykk da slange til westegate blir koplet fra ca 1.2b. bruker mye bensin.

 

Noen andre som har vært borti disse symptomene blir snart putta en kubbe dynamitt i bilen om ikke feilen blir lokalisert. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett katalysator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tatt av eksosen rett etter katten og det blåser som bare av det. går bra når vi tar av slangen til wastegate ventilen men blir jo overstyrt da styre enheten kutter lade trykke da det stig er over 1.2b

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en sjekk med VAS eller Vag com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er gjort. fikk opp feil på g62 å den er byttet å feilen borte. dukket opp en feil til men den har kun vært en gang å husker ikke hva den var. skal lese av feilene igjen men motor lampe lyser heller ikke. er noe galt som ikke er helt riktig. merkelig greier.. stikkere til motorstyreenhet er sjekket og ok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være N75 ventilen, hadde akkurat de samme symptomene på min at den ladet maks 0,3-0,4.

Jeg hadde kjørt med en N75J ett par måneder så begynte det å skje oftere og oftere at ann ikkje ladet, byttet tilbake til orginal og har ikke hatt feil med det etter det.

 

Vet ikke hvilken magnetventil du kjører med men kan jo prøve å bytte den med en annen hvis du har en liggende:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve å bytte den igjen. er kjøpt ny orginal så burde være riktig men vet jo aldrig hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ventilen sjekket å det er den riktige og har prøvd med en annen som vi vet er i orden men går fortsatt ikke bedre.: bh : er så sykt: bråk : kan bli frustrert av mindre. liten nut case denna bilen.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser pluggene ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ganske normale litt mørke kanskje men ikke nedsota. har lest tråden din å har prøvd andre coiler oxo. men ettersom jeg skjønte fikk du ladetrykk men dro ikke??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En varm eksosmanifoil tyder jo på at eksosen har for nye motstand. Og det kan jo også gi mer forbruk.

Er ikke noe med wastegaten som gjør at den gir mye motstand for eksosen da? Event av styringen av den, den metallgreia som sitter på turboen? Tenker at om den ikke opererer rett, så stenger den wastegaten for mye, men når den er uten styring så går den rett til maks. Mener å ha lest at den mekanisk skal regulere trykket til ca 0.4, mens n75 skal manipulere dette for mer trykk.

Bare tenker litt høyt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En varm eksosmanifoil tyder jo på at eksosen har for nye motstand. Og det kan jo også gi mer forbruk.

Er ikke noe med wastegaten som gjør at den gir mye motstand for eksosen da? Event av styringen av den, den metallgreia som sitter på turboen? Tenker at om den ikke opererer rett, så stenger den wastegaten for mye, men når den er uten styring så går den rett til maks. Mener å ha lest at den mekanisk skal regulere trykket til ca 0.4, mens n75 skal manipulere dette for mer trykk.

Bare tenker litt høyt...

 

har vært på tanken at det er wastegate jeg også men er så forbanna trangt nedi der. men regulerer da vi bruker vakum/trykk pumpe men det trenger jo ikke bety at n75 klarer å regulere den. sjekket dette da vi hadde av turboen pga a det går å sette eksos pakningen feil vei å da tetter den for en del av eksos kanalen. trodde det var det som var skjedd men den var montert riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt kanskje noen av slangene som går til N75 som er tette, er vel en som går til "friluft" og en som går til trykksiden og en som regulerer wastegate. Sjekket dette?

Har sett det er mye oljegris i innsugsslanger og sånn, og er jo ikke umulig at det kan ha blokket seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt kanskje noen av slangene som går til N75 som er tette, er vel en som går til "friluft" og en som går til trykksiden og en som regulerer wastegate. Sjekket dette?

Har sett det er mye oljegris i innsugsslanger og sånn, og er jo ikke umulig at det kan ha blokket seg.

 

dette er sjekket å i orden. ikke olje i innsug

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du noen løsning på dette? Sliter med det samme selv om dagen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.