Er det dårlig cluch på A6 2004 mod TQ?

Anbefalte innlegg

Har ein kompis som har kjøpt seg ein 2004(2005)mod A6 avant med 1,8TQ motor,

men han har problem med at clutchen tek langt ute, og at den slurer litt.

Er det fleire som har hatt problem med dette?

Bilen har gått ca 80 000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutch på A6 1.8TQ er vel en svakhet på disse bilene,spesielt dersom den er chippet.

Tok langt ute på min A6 også, men fungerer fint enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig chippet min 01 1.8TQ og merker stadig at den slurer. Den har nå rullet 170K. Noen som har mer info hvorfor det er en svakhet og ca pris på bytte av clutch? Har lest at en ikke behøver å forsterke clutch med mindre en skal over 300hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På quattro biler er det vell etter det jeg har hørt litt mere slitasje på cluch enn på vanlige. Det er organsike plater og vanligvis er det svakt med tanken på chiping og utak av mere effekt. Har samme dilema nå jeg og om en bør oppgradere den sluchen eller ikke. Har sjølv A6 1.8 TQ og den skal oppgraderes snart. Derfor hadde det vart fint om noen som har vart bort i det før kunne sagt litt mer ka en original lamell tåler av NM og HK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig chippet min 01 1.8TQ og merker stadig at den slurer. Den har nå rullet 170K. Noen som har mer info hvorfor det er en svakhet og ca pris på bytte av clutch? Har lest at en ikke behøver å forsterke clutch med mindre en skal over 300hk.

Original 150 hk 1,8T clutch tåler ikkje 300hk! Stort sett tåler den chipping, om ikkje bilen har gått langt, men dersom det skal skiftes så ville eg satt i forsterka clutch og anna svinghjul....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er faktisk borte.

Litt rart egentlig. Mulig jeg har en helbredende clutch?

Når jeg merket at det sluret, kjørte jeg automatisk litt penere så den forhåpentligvis skulle holde litt, men nå synes jeg den drar som den skal.

Kan det ha vært noe annet som lager en slikt slure-symptom? Byttet en coil underveis ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nylig motorvask? Mener det er en aksjon som pågår/pågikk på enkelte Audi med rettstilt motor ang. ettermontering av et deksel på clutchhuset. Tror det var for å hindre fukt/møkk o.l inn på clutchen. Kanskje Møller kan finne ut om en slik aksjon også gjelder din bil.

Absolutt ikke sikkert dette er løsningen uansett da men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.