3" eksos på Coupe type85 med aan motor

Anbefalte innlegg

ringte i våres til svendsen eksos ang 3" eksos på min coupe type85. han kunne verken si om de klarte å lage det, selv om han var temmelig sikker på att det ikke skulle bli noe problem. eller hvor mye det ville koste.

er det noen her som vet ca pris på noe slik? altså et 3" anlegg fra downpipe, ikke rustfritt. og evt noen anbefalinger med lyddempere (hvor mange, type etc) vil jo såklart ha en grom femmer lyd, men ikke noe fælt leven.

skal ringe svendsen igjen snart, men kan jo høre her også.. andre anbefalinger på noen som lager? helst rundt oslo området.. så det ikke blir så langt å kjøre

ikke quattro

Mvh Tore : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.. Kan desverre ikke hjelpe deg med priser, bare min erfaring når det gjelder lyd..

På min Coupe Quattro sitter det 3" fra DP og helt bak, med en middels stor Simons lyddemper helt bakerst, og jeg er veldig fornøyd med lyden i den, har den fine grove femmerlyden uten å være for bråkete, er trangt med 3"over drivakselen på quattro`n, men er sikkert bedre plass på din ?

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sååå mye erfaring selv, men på 3b'en min står det 3" hele veien til en eller annen ymse potte bak, ingen kat, mellomdempere eller annet fjas. Er ikke rustfrist og høres egentlig bare fint ut. Ikke skremmende mye bråk, men klart mer enn i en "normal" bil :P.

Igjen, begrenset erfaring, men det jeg har opplevd er at rustfritt kjapt resonerer mer og oppleves mye "skarpere" i lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske greit å sveise sammen eksos på disse selv da det ikke trengs mangen bend og skit for å komme i mål, bare å begynne fremme og jobbe seg bakover... Er gjort på en dag i garasjen.

Var ikke mange tusen kronene i deler da jeg bygget 3toms rustfritt på min ur, kjøpte rør og potte fra mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske greit å sveise sammen eksos på disse selv da det ikke trengs mangen bend og skit for å komme i mål, bare å begynne fremme og jobbe seg bakover... Er gjort på en dag i garasjen.

har tilgang på verksted da jeg jobber på et, men har lyst til å få eksosen skikkelig uten dunkelyder og lekkasjer. på min forrige coupe så fikk jeg aldrig tett den skjøten etter bøyen over bakakslinga, og diverse dunkelyder i ett sett.

evt hva slags bøyer og rør trenger jeg? kjøper jeg det på mekonomen?

ringte på svendsen eksos idag avd oslo, de kunne ikke bygge noe før september, og på bilens eksosanlegg måtte de se på bilen før de kunne si noe som helst. så da må bilen på henger fra hamar til ski/oslo to turer. hørtes ikke ut som slike byggejobber var det mest attraktive : rolleyes så fort jeg nevne s6 motor og 3" anlegg, så ble tonen en annen hos begge

evt andre som kan gjøre en slik jobb? helst ikke så veldig langt unna oslo området

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.