#1 Skrevet Juni 20, 2007 har eit problem med at bremsane mine blir varme. etter bare 5 min kjøring med lite bremsing så blir det så varmt at felgen er veldig varm og det ryker litt og lukter svidd av bremsane. bak bremsane blir og varm. eg har bytte calipterane framme og alle bremserør bak. pedalen er hard og tar godt. kan det være nokon med avlastningsventilen bak?? bilen er vw jetta II 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2007 Avlastningsventilen bak skal ikke gjøre at bremsene foran henger på, det er forskjellige kretser i systemet. Opplever du at begge bremsene foran blir varme, eller bare den ene siden? Du skriver at du byttet calipere, men har du byttet til nye eller brukte calipere? Jeg har opplevd det samme, men da med caliper som hang seg, dvs. at stempelet ikke trakk seg tilbake. Etter at jeg byttet pakninger ble caliperen som ny igjen. En annen ting som kan gjøre at bremsene henger seg er bremseslanger som har en "boble" i gummien, internt. Dette gjør at når du trykker på pedalen er det kraft nok til at du presser bremsevæske forbi skaden i slangen, men væsken vil ikke kunne trekke seg tilbake, slik at den blir hengende på. Når du har funnet ut av feilen bør du bytte bremseklosser, og gjerne skiver også, for klossene har ikke godt av å bli overopphetet, med mindre det er noen racingklosser du har på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2007 begge sidane forran blir varme. man kan ikkje ta på felgen, bak kan man holde litt på felgen. i følge ppk så var det forskjellig bremsekraft forran. merkan når eg henta bilen at høgre caliper begynnte å ryke fra etter 10 min kjøring. så eg bytta begge framme fra gamle jettaen min. bytta og da glidere og pakninger. kunne da gli stempelet inn og ut med handa. bremse slangane forran og er bytta til nye. kan hovedsylinderen blitt defekt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2007 ja..den kan ligge slik at bremsevæsken ikke returnerer til beholderen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2007 ja..den kan ligge slik at bremsevæsken ikke returnerer til beholderen... det trur eg og. stod i kø idag og det følte som eg skubba bilen i køen. den holdt på bremsane og pedalen var hard. men etter litt kjøring utan å trykka på pedalen så vart den normal igjen, så eg trur eg skifter hovedsylinderen, skiver og klosser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...