Dårlig arbeid på verksted

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort, ble jeg i vinter truffet av en jæv... tulling som hadde plassert seg i høyre felt foran en rundkjøring. Problemet oppsto når han plutselig bestemte seg for at han skulle til venstre i rundkjøringen uten å se seg for - hvorpå han traff meg i høyre forskjerm. Etter langt om lenge og lengre enn langt, har vedkommende fått skylden for sammenstøtet. Dermed var det duket for reparasjon. Forsikringsselskapet mitt forlangte at jeg leverte inn bilen på den lokale NAF-stasjonen her jeg bor, sånn at jeg kunne hente ut leiebilen jeg fikk dekket pga. "Alltid Bil"-dekningen på forsikringen min. Mandag den 4. juni leverte jeg bilen. Fredag 8. juni fikk jeg beskjed fra NAF om at bilen var ferdig, og at jeg kunne hente den der.

 

Når jeg kommer for å hente bilen får jeg en "kvalitetsgaranti" som skulle tilsi at reparasjonen var fagmessig utført. Får også muntlig beskjed om at det er gjort virkelig bra arbeid og at det ikke var noe å utsette på reparasjonen. På kvalitetskontrollseddelen fra NAF står dette:

Kvalitetskontroll etter skade - Alltid Bil



Reg. nr. AB 12345

Denne bilen har gjennomgått kvalitetskontroll etter skadereparasjon.

Det godtgjøres herved at skadereparasjonen er kontrollert av oss og funnet iorden.

Kvalitetsgaranti fra verkstedet ligger vedlagt.

NAF-senteret 08.06.07

 

Kikker litt rundt på den, og ser at det er påført ganske store riper på støtfangerlista, samt at hjulbuekanten på støtfangeren mangler lakk, det er masse klarlakk på og at alt er lakkert med en helt annen farge enn resten av bilen.... : mad : Ikke veldig happy med dette resultatet, kan man si..

 

Som et lite tillegg til dette kan jeg nevne at (men som ikke har med denne skaden å gjøre) jeg i februar i år fikk montert en splitter ny bakluke på garanti pga rust innenfra i plateskjøter. Denne jobben ble gjort av den samme Skodaforhandleren som har håndtert skadesaken - siden de også håndterer skadesaker/garantisaker for den lokale VW/Audi forhandleren. Problemet var bare at jobben med grunnarbeid og lakkering var så dårlig utført, at det bare tok 5-6 uker før den nye bakluka begynte å ruste på samme sted, til tross for vask/spyling av bil minst annenhver dag i vinter. Derfor ble det avtalt at de skulle utbedre dette samtidig som de hadde bilen hos seg en ukes tid. Når jeg får bilen tilbake den 8. juni har de ikke gjort en dritt med bakluka, til tross for gjentatte lovnader.

 

Siden jeg er mildt sagt lite fornøyd, reiser jeg ned på Skodaforhandleren med bilen og påpeker de faktiske forhold. De er forsåvidt enige i at jobben er svært dårlig utført, og sier seg villig til å gjøre dette på nytt, samt å fikse de ripene som er påført støtfangerlista, pluss at jeg skal få en leiebil i den tiden det tar å fikse dette. Så på mandag 18. juni kl. 8 leverer jeg bilen på nytt til verkstedet, men da har pipa plutselig fått en annen låt. Nå er det plutselig ikke deres feil, og jeg må jo skjønne at det blir fargeforskjell på plastikk og metall osv osv.. bla bla. Stokk dum når det gjelder karosseriarbeid er jeg ikke, så jeg får sagt ganske klart fra at det arbeidet som er utført er rett og slett dårlig, og at de bare får fikse det før jeg kontakter forsikringsselskapet igjen. Etter litt om og men blir vi enige om at de skal utbedre alt, inklusive den bakluka som skulle vært tatt, og jeg får en skitten og sliten Caddy som låne-"bil" i mellomtiden.

 

I går ved 14-tiden ble jeg ringt opp med beskjed om at bilen var ferdig. Tar litt fri fra jobb, og reiser bort på verkstedet for å hente bilen. Det ser like jævlig ut. Klarlakken på vinduet er riktignok vasket bort, og det er flekket over ripene på støtfangerlista. Men forskjermen er det ikke gjort noe med. Den er fortsatt lakkert i en helt annen farge, og i vanlig metallic lakk istedenfor perlemor metallic. Bakluka er ikke rørt, bortsett fra at det er kladdet litt Tec7 over rusta. Påpekte alt dette, og sa at om rusta kommer tilbake så kommer jeg også tilbake helt til det er fikset. Angående lakkeringen måtte jeg ta dette direkte med lakkereren, så da fikk jeg snakke med han. Han prøvde seg først med at alt var riktig og det var riktig fargekode og alt. Så kjørte jeg bilen i sola, og da tok det ikke lang tid før vi ble veldig enige om at dette ikke var så bra likevel. Nå er forskjermen en slags svart metallic med en blå tone, mens resten av bilen er svart perlemor metallic med et svakt gullskjær i seg. : bh : Har lagt ved et bilde som jeg har tatt kl. 2200 i kveld, som langt fra viser den egentlige forskjellen... men de av dere som var på lokallagsmøte i Drammen i går vet jo hvordan det ser ut.. :rolleye:

 

Så, den foreløpige enden på visa er at forskjerm skal lakkeres igjen... så får vi bare se hvordan det går på det tredje forsøket! Jeg vet iallefall at jeg ikke kommer til å gi meg på dette, og jeg kommer til å informere forsikringsselskapet og NAF om kvalitetsgarantien som knapt er verdt papiret det er skrevet på.

 

Uansett har denne Skodaforhandleren gjort en meget god jobb med å sørge for at jeg aldri noensinne kommer til å kjøpe tjenester der igjen - og langt mindre handle bil derfra. Med andre ord kommer jeg ikke til å godta at bilen min blir levert der i forbindelse med eventuelle andre skade- eller garantisaker.

 

Hva synes dere? (og ikke noe mas om at jeg har stygge felger og slitte dekk - nytt er på vei!! : smil : )

golf-004.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stå på ditt,bare å true dem til å fikse opp......hadde ikke trodd kvalitetsgarantien til naf var så sårlig som det...: klø : skuffende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvalitetsgarantien til NAF er vel som resten av NAF, stinkende dårlig. Skal ha eu-kontroll på A4-en hos NAF på fredag, blir artig å se hva som dukker opp.

 

Den lakkereren som har gjort dette må jo være flau. Trodde det var en del av jobben å finne riktig nyanse i lakken, her er det jo ikke riktig farge engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gjøre en lang historie kort, ble jeg i vinter truffet av en jæv... tulling som hadde plassert seg i høyre felt foran en rundkjøring. Problemet oppsto når han plutselig bestemte seg for at han skulle til venstre i rundkjøringen uten å se seg for - hvorpå han traff meg i høyre forskjerm. Etter langt om lenge og lengre enn langt, har vedkommende fått skylden for sammenstøtet. Dermed var det duket for reparasjon. Forsikringsselskapet mitt forlangte at jeg leverte inn bilen på den lokale NAF-stasjonen her jeg bor, sånn at jeg kunne hente ut leiebilen jeg fikk dekket pga. "Alltid Bil"-dekningen på forsikringen min. Mandag den 4. juni leverte jeg bilen. Fredag 8. juni fikk jeg beskjed fra NAF om at bilen var ferdig, og at jeg kunne hente den der.

 

Når jeg kommer for å hente bilen får jeg en "kvalitetsgaranti" som skulle tilsi at reparasjonen var fagmessig utført. Får også muntlig beskjed om at det er gjort virkelig bra arbeid og at det ikke var noe å utsette på reparasjonen. På kvalitetskontrollseddelen fra NAF står dette:

 

Kikker litt rundt på den, og ser at det er påført ganske store riper på støtfangerlista, samt at hjulbuekanten på støtfangeren mangler lakk, det er masse klarlakk på og at alt er lakkert med en helt annen farge enn resten av bilen.... : mad : Ikke veldig happy med dette resultatet, kan man si..

 

Som et lite tillegg til dette kan jeg nevne at (men som ikke har med denne skaden å gjøre) jeg i februar i år fikk montert en splitter ny bakluke på garanti pga rust innenfra i plateskjøter. Denne jobben ble gjort av den samme Skodaforhandleren som har håndtert skadesaken - siden de også håndterer skadesaker/garantisaker for den lokale VW/Audi forhandleren. Problemet var bare at jobben med grunnarbeid og lakkering var så dårlig utført, at det bare tok 5-6 uker før den nye bakluka begynte å ruste på samme sted, til tross for vask/spyling av bil minst annenhver dag i vinter. Derfor ble det avtalt at de skulle utbedre dette samtidig som de hadde bilen hos seg en ukes tid. Når jeg får bilen tilbake den 8. juni har de ikke gjort en dritt med bakluka, til tross for gjentatte lovnader.

 

Siden jeg er mildt sagt lite fornøyd, reiser jeg ned på Skodaforhandleren med bilen og påpeker de faktiske forhold. De er forsåvidt enige i at jobben er svært dårlig utført, og sier seg villig til å gjøre dette på nytt, samt å fikse de ripene som er påført støtfangerlista, pluss at jeg skal få en leiebil i den tiden det tar å fikse dette. Så på mandag 18. juni kl. 8 leverer jeg bilen på nytt til verkstedet, men da har pipa plutselig fått en annen låt. Nå er det plutselig ikke deres feil, og jeg må jo skjønne at det blir fargeforskjell på plastikk og metall osv osv.. bla bla. Stokk dum når det gjelder karosseriarbeid er jeg ikke, så jeg får sagt ganske klart fra at det arbeidet som er utført er rett og slett dårlig, og at de bare får fikse det før jeg kontakter forsikringsselskapet igjen. Etter litt om og men blir vi enige om at de skal utbedre alt, inklusive den bakluka som skulle vært tatt, og jeg får en skitten og sliten Caddy som låne-"bil" i mellomtiden.

 

I går ved 14-tiden ble jeg ringt opp med beskjed om at bilen var ferdig. Tar litt fri fra jobb, og reiser bort på verkstedet for å hente bilen. Det ser like jævlig ut. Klarlakken på vinduet er riktignok vasket bort, og det er flekket over ripene på støtfangerlista. Men forskjermen er det ikke gjort noe med. Den er fortsatt lakkert i en helt annen farge, og i vanlig metallic lakk istedenfor perlemor metallic. Bakluka er ikke rørt, bortsett fra at det er kladdet litt Tec7 over rusta. Påpekte alt dette, og sa at om rusta kommer tilbake så kommer jeg også tilbake helt til det er fikset. Angående lakkeringen måtte jeg ta dette direkte med lakkereren, så da fikk jeg snakke med han. Han prøvde seg først med at alt var riktig og det var riktig fargekode og alt. Så kjørte jeg bilen i sola, og da tok det ikke lang tid før vi ble veldig enige om at dette ikke var så bra likevel. Nå er forskjermen en slags svart metallic med en blå tone, mens resten av bilen er svart perlemor metallic med et svakt gullskjær i seg. : bh: Har lagt ved et bilde som jeg har tatt kl. 2200 i kveld, som langt fra viser den egentlige forskjellen... men de av dere som var på lokallagsmøte i Drammen i går vet jo hvordan det ser ut.. :rolleye:

 

Så, den foreløpige enden på visa er at forskjerm skal lakkeres igjen... så får vi bare se hvordan det går på det tredje forsøket! Jeg vet iallefall at jeg ikke kommer til å gi meg på dette, og jeg kommer til å informere forsikringsselskapet og NAF om kvalitetsgarantien som knapt er verdt papiret det er skrevet på.

 

Uansett har denne Skodaforhandleren gjort en meget god jobb med å sørge for at jeg aldri noensinne kommer til å kjøpe tjenester der igjen - og langt mindre handle bil derfra. Med andre ord kommer jeg ikke til å godta at bilen min blir levert der i forbindelse med eventuelle andre skade- eller garantisaker.

 

Hva synes dere? (og ikke noe mas om at jeg har stygge felger og slitte dekk - nytt er på vei!! : smil : )

 

 

Ser ut som mer feil farge enn feil nyanse... hadde aldri funnet meg i det.

Fargeforskjell på plastikk og metall..... da ville jeg bedt de se på en av bilene i salgshallen og sjekke om det er fargeforskjell på de når de er kliss nye.Er det ikke det så bør de ha en veldig god forklaring på hvorfor det er det etter utbedring av skade. Vet av erfaring at å lakke opp en "brukt" plastfanger er noe av det værste en lakkerer vet pga at det er vanskelig å få det 100%.

Krev å få prate med daglig leder/servicemarkeds ansvarlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært i kontakt med forsikringsselskapet igjen i dag, og har nå fått nummeret til en fyr litt høyere opp i systemet... orker ikke så mye mer av dette her, så jeg har uansett bedt om at arbeidet blir utført på et annet verksted....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som mer feil farge enn feil nyanse... hadde aldri funnet meg i det.

Fargeforskjell på plastikk og metall..... da ville jeg bedt de se på en av bilene i salgshallen og sjekke om det er fargeforskjell på de når de er kliss nye.Er det ikke det så bør de ha en veldig god forklaring på hvorfor det er det etter utbedring av skade. Vet av erfaring at å lakke opp en "brukt" plastfanger er noe av det værste en lakkerer vet pga at det er vanskelig å få det 100%.

Krev å få prate med daglig leder/servicemarkeds ansvarlig.

Kan si at det ser langt verre ut i skikkelig dagslys enn det gjør på bildet som er tatt kl. 2200... : bh :

Skal prøve å få tatt nye bilder etterpå i dag.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy f...eg hadde klikket hadde det vært min bil....gi lakkereren grise juling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke han blir stort bedre i å finne riktig farge av det..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff.. Nei sånt tull kan man ikke under noen omstendigheter godta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars mann.

Jeg hadde ivertfall ikke funnet meg i det, skjønner ikke hvorfor ikke firmaer som gjør feil ikke retter det opp med en gang, trodde de virkelig du ville godta forskjellige farger!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kundebehandlingen du har vært utsatt for er jo rett og slett uhørt. Her må du bare stå på krava.

 

Han som har lakkert den forskjermen burde se seg om etter en annen jobb som han kanskje er bedre skikket til å utføre. Skal være rimelig blind på begge øya hvis en ikke ser at det er fargeforskell.............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er jo bare helt tragisk. Er det Skodaforhandleren ved Chr. Opsahl?

 

Du har stygge felger og dekk, men jeg har enda styggere dekk og felger har ikke kommet på ennå, så ikke vær lei deg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.