#1 Skrevet Juni 21, 2007 Har bestemt meg for å ta rusten på førerdøren før jeg selger bilen, jeg har pusset som en gal men får liksom ikke bort all verdens og lurer på om det finnes noen enklere måtte å gå frem på for å komme inn på metallet. Jeg har både grunning, lakk og klarlakk så det er ikke det står om noen skulle lure men simpelten hvordan man får at rust/lakk under/overgang fra gummilist i nedkant på døren. Bilder er tatt etter at listen er tatt av men ikke påbegynt pussing, alle svar settes pris på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2007 årsmodell? Snakka med Møller om dette? Garantisak detta vettu! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2007 mutter sin a3 var det antydning til rust nederst på døra,var innom jessheim auto med den,endte med at hun fikk 2 ny dører,mamma sin er 97mod,er vist 12år rust garanti.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2007 jeg og fikk også 2 nye dører for to år sida. 97 mod det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2007 Min er en 1998 model men nå har jeg tatt av de løse partiene med lakk (pirket de bare av) og brukt skalpel og skjært av litt av lakken rundt så all rust skal bli synlig, jeg har der etter prøvd å pusse bort rusten og skape en jevn overgang men det har jeg ikke lykkes med. Har snakket med en kamerat som har litt mer peiling og han sier at bilen har vært lakkert opp igjen på side/førerdør, lakken har kokt blant annet påpekte han og jeg vil da tro at dette ikke vil dekkes av Audi garanti siden bilen har vært lakkert siden. Har ikke sjekket serviceheftet på om det er foretatt på merkeverksted men om det skulle vært gjort det så vil jeg fortsatt ha garanti ? Ville det i så fall hatt noen betydning at jeg har fikset (ødelagt) litt selv i et forsøk på å reparere det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2007 De målte tykkelsen på lakken min og, og fant ut at begge sider var omlakkert, men det ble godkjent allikevel. Det hadde hverken jeg eller han på det lokale verkstedet trodd. Så det skader ihvertfall ikke å prøve! Og det er vel tydelig i ditt tilfelle at rusten oppstod under lista? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2007 De målte tykkelsen på lakken min og, og fant ut at begge sider var omlakkert, men det ble godkjent allikevel. Det hadde hverken jeg eller han på det lokale verkstedet trodd. Så det skader ihvertfall ikke å prøve! Og det er vel tydelig i ditt tilfelle at rusten oppstod under lista? ikke tvil om det, tok av listen og det fomelten raste ut store biter med lakk/rust. Skal uten tvil stikke en tur bort å høre med de imorgen for er det garanti så er det garanti. Takker for tipsene gutter, dette forumet her er virkelig spekket med kompetanse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2007 De målte tykkelsen på lakken min og, og fant ut at begge sider var omlakkert, men det ble godkjent allikevel. Det hadde hverken jeg eller han på det lokale verkstedet trodd. Så det skader ihvertfall ikke å prøve! Og det er vel tydelig i ditt tilfelle at rusten oppstod under lista? Samme rust problem på min 98 modell + oppe på taket ved "listen" der oppe.. Sjekk der også! Møller Skøyen fant ut at min hadde vært lakkert på den ene siden, så da sa de nei til meg.. Jeg får lakkert tak + én dør på garantien. Hmmm... kanskje ta en liten prat m Møller igjen.. ? Hvilken Møller avdeling var du hos? Kjekt m referanser vet du Møller avdelingene har jo sansynligvis samme forsikringsselskap som dekker dette for dem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2007 Samme rust problem på min 98 modell + oppe på taket ved "listen" der oppe.. Sjekk der også! Møller Skøyen fant ut at min hadde vært lakkert på den ene siden, så da sa de nei til meg.. Jeg får lakkert tak + én dør på garantien. Hmmm... kanskje ta en liten prat m Møller igjen.. ? Hvilken Møller avdeling var du hos? Kjekt m referanser vet du Møller avdelingene har jo sansynligvis samme forsikringsselskap som dekker dette for dem.. Jeg var hos Erling Rød i Askim. Men dette blir avgjort av Møller sentralt. Kan jo avhenge litt på han som sender rapporten til Møller. Men i utgangspunktet virket han ikke så positiv i mitt tilfelle. Han hadde sikkert en god dag han som tok imot rapporten hos Møller. Da burde du jo få en god pris på å lakke opp igjen den siste døra i samme slengen da. Mye andre riper/bulker rundt omkring på bilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2007 Har trådstarter Joar finni ut noe mer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2007 Jeg var hos Erling Rød i Askim. Men dette blir avgjort av Møller sentralt. Kan jo avhenge litt på han som sender rapporten til Møller. Men i utgangspunktet virket han ikke så positiv i mitt tilfelle. Han hadde sikkert en god dag han som tok imot rapporten hos Møller.Da burde du jo få en god pris på å lakke opp igjen den siste døra i samme slengen da. Mye andre riper/bulker rundt omkring på bilen da? Jeg har såpass mye bulker og riper.. + 2 nye fangere og takspoiler.. så det blir en hellakkering på denne bilen.. Karen hos Møller Skøyen var kjempehyggelig, men ærlig og skeptisk til at jeg skulle få alt dekket.. Spes det m den lakkerte døra.. Han ringte og forklarte at ikke alt gikk, og at jeg ikke kunne velge hvor/hvordan dette skulle gjøres.. Forsøker å finne ut hvordan jeg skal få det til på beste måte.. Har en kamerat på et seriøst og velrenomert lakkeringsfirma, som skal lakkere "resten av bilen", men.. Har hørt mye rart om lakkeringsverkstedet Møller bruker her i Oslo, så dét frister ikke.. selv om dør + tak er "gratis".. Det blir jo en lakkeringsjobb som er to-delt da... Det beste hadde vært om jeg fikk utbetalt kr for det som Møller tar ansvar for, men da blir det visstnok kluss m servicehefte, garanti osv.. Burde dog være mulig å få lov å sette bort akkurat DEN jobben, til samme firma som skal lakkere resten av bilen ? Men er visst ikke så enkelt det.. Merkelig egentlig.. at man ikke kan godkjenne andre SERIØSE lakkeringsfirmaer til å gjøre jobben MED kvitto for jobb utført... Møller får jo dekket dette fra Gjensidige uansett.. Det er vel slik at "Møller Lakk A/S" skal gå m overskudd.. ? Huff.. er litt oppgitt ja.. PS! Sorry om jeg stjeler for mye av tråden her.. men.. - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 5, 2007 Da var problemet løst, fikk en kamerat som er rå på det meste reggarding bil til å spray lakke alt nedenfor listen midt på døra. Han brukte en vannbasert spray med herder i samt vannbasert grunning og resultatet ble rått. Man så faen meg ikke fargeforskjell i det hele tatt, helt sykt ass. skulle gjerne lagt ut bilde men bilen ble ferdig sendt fredags kveld og overlvert ny eier klokken 10:00 morgenen etter så det ble ikke tid til det men se på før bildene og du forstår fort hvor sykt det er at det ble seendes ut som nytt etter det utgangspunktet. Spray + klarlakk kom på 600,-. Hadde jeg ikke solgt den skulle satt på S3 fangere og fått han til å lakket de med sprayboks også for ett sånt resultat skal man lette lenge etter med en bil som jevnt over bærer preg av solblekket lakk. Skulle gjerne bedt kjøper om å sende et bilde men akkurat nå krangler vi om hvem som skal betalle cltuchen som røyk (sier han) 2 dager etter overdragelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2008 Jeg har jaggu samme dritten på min 1999 S3, har bestilt time for besiktigelse og søknad for å fikse dette hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...