Rant litt vann fra takluke konsollen idag?

Anbefalte innlegg

Rant litt vann når jeg bremset ned ,fra den konsollen til takluken på S4`n idag. Har ikke opplevd dette før når det har regnet.Noen som har en forklaring eller tips på dette? Kan det være at pakningene rundt takluken er gamle?Er det noen form for drenering ved taket egentlig?Tenkte kanskje noe kunne vært tett og at vannet rant en annen vei f.eks?

Takker for alle svar, vil helst ha det tørt og fint inni bilen =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rammen til soltaket har dreneringsrør i alle fire hjørner, og en eller flere av disse kan ha gått tett. Det enkleste du kan gjøre er bare å stake opp rørene med ett eller annet, kanskje en stålstreng. Jeg ville i så fall lagd en liten "U" på enden av strengen for ikke å stikke hull på dreneringsrøret mens du holder på.

I forkant kommer dreneringen ut på A-stolpen bak skjermene, bak mener jeg at rørene kommer ned i bagasjerommet og så går ut under bakskjermene en plass.

EDIT: og så ei skisse over rammen, du ser tre dreneringshull påtegnet, så er det et fjerde i det siste hjørnet. Slangene som er koblet til er 1,36m hver foran, 1,52m venstre bak og 1,62m høyre bak. Så vet du nå omtrent hvor lang stakepinne du trenger :)

takluke.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og skulle ikke Kay's råd hjelpe:

Kan vannet skyldes lekkasje rundt frontruten. Lenge siden denne ble skiftet ? Om denne ikke er skikkelig montert kan vann renne inn pga feil i limingen og kan da komme inn i denne konsollen. Ikke likt tak som på min, men jeg hadde det problemet på Allroaden min da jeg fikk den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.Da skal jeg se om det hjelper å stake opp de drenerings kanalene.

Lagt merke til at drenerings kanalen på venstre side bak fungerer ihvertfall,der renner det vann når bilen står i slak nedover bakke.Mulig at de bakerste drenerings kanalene ikke er tette,men bare de to foran siden bilen har stått nesten flatt idag?

Takker for tips,skal lage en slik stake pinne av ståltråd tenker jeg og prøve å stake opp drenerings kanalene hele veien,regner med at disse er av plastikk eller gummi hele veien?

Thomas: frontruten regner jeg med er lenge siden er skiftet.Men den virker tett ellers,har aldri opplevd at det har piplet noe vann inn andre steder enn akkurat ved den plastbiten til bryteren til takluken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gamle 80 ble det vått inne i bilen, når venstre bakre drenering var tett. Det hjalp tydeligvis ikke noe at de tre andre dreneringer ikke var tette. Med åpnet drenering (fant gammel sjokolade-folie i den) og ny pakning på takluken så er det tett igjen. Så det kan godt være at du bør satse på ny pakning til luken også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.Sjokolade papir faktsik.Mye rart som kommer nedi de drenerings kanalene.

Spørs om takluken ikke er tett nok,har ikke merket noe til drypping fra den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.