Hvordan montere beskyttelsesfolie?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ferdig tilpasset beskyttelses folie til lastekanten ved bakluka.

Men hvordan monterer jeg den?

Har ikke noen bruksanvisning..

Vil gjerne vite hvordan det SKAL gjøres, ikke hvordan noen tror det skal gjøres :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en 3M film det der, og det har jeg montert på støtfangeren med ok resultat.

Må jo vaske godt først med sprit, så det er skikkelig avfettet. Deretter legger du på filmen, ikke alt på en gang. I mitt tilfelle fikk jeg litt til overs på enden, er ganske fleksibel den filmen. Siden jeg brukte den i form av tape, så kuttet jeg det bare bort. For deg kan kanskje midten være ett sted å begynne.

Med litt varme så er den lettere å få skikkelig nedat og slippe bobler.

Om det kan være ett triks å bruke vann ala sotefilm er jo mulig, men vet ikke.

Se også side 36 i dette dokumentet: http://multimedia.mmm.com/mws/mediawebserver.dyn?CCCCCClJVORCXf1Cpf1CCcRGdnzbbbbA-

Her står det at en skal bruke en 3M solution som sikkert ikke er ulik det som benyttes til sotefilm når en legger på, og stryke ut slik en gjør med sotefilm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en halvliter vann med ett par dråper Zalo på en sprayflaske,det er supert når du skal gjøre dette,jeg gjorde det når jeg la på beskyttelse på sideksjørtene.Spray på mye vann,så legger du på folien,nå kan du flytte den rundt på vannet.Når du har den der du vill bruker du en myk skrape og skraper ut vannet,da fester det seg og sitter som fy når alt vannet er borte. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en halvliter vann med ett par dråper Zalo på en sprayflaske,det er supert når du skal gjøre dette,jeg gjorde det når jeg la på beskyttelse på sideksjørtene.Spray på mye vann,så legger du på folien,nå kan du flytte den rundt på vannet.Når du har den der du vill bruker du en myk skrape og skraper ut vannet,da fester det seg og sitter som fy når alt vannet er borte. :)

Høres ut som en grei metode, men redd for å ikke få ut alle luftbobler.

Ble det helt fritt for bobler når du la på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra på en tapebit midt på dekoren, deretter skjekker du at den er lang nok til å gå ut på begge sider, at den virkelig er midtstilt. Deretter drar du av beskyttelsen utenpå på ene halvdelen av dekoren som skal på og starter å dra den ut fra tapebiten på midten med en dekorskrape, da drar du deg helt ut til enden, og garantert ingen luftbobler, deretter gjør du det samme på andre siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.