#1 Skrevet Juni 22, 2007 Er det noen her som vet om blokk å topp fra 130 hk tdi 2002 modell Passat passer i en 2000 mod 115hk tdi? tenkte å bruke blokk å topp fra 02 modellen å flytte over resten fra 00modellen.Grunnet HAVARI. Eller er det noen som tilfeldighvis har en bra 115hk motor...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2007 Hei. Dette har ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre, men siden jeg nå har funnet meg en 2000mod passat med 115hk pd motoren som jeg skal kjøpe så lurer jeg litt på hva som førte til at motoren din havarerte? Fikk beskjed om at motoren på bilen jeg skal kjøpe akkurat har rast den også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2007 Er ikke helt sikker hva som har skjedd. toppen ble overhalt av oslo sylinderservice for ca 20000km siden pga at reg reim havari,da ble alt skiftet så monterte forrige eier toppen selv=dårlig med garanti... å nå her en dagen så kom det en stygg tikkelyd i motoren. Tok av toppdekselet å da var kammen nesten helt rund/utslitt+ at en løfter var helt utslitt så det hadde kommet ut noen smådeler der å alt var kaos-det var tydelig at den ikke hadde fått god smurning. Dem jeg har snakket med anbefaler å skifte hele motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2007 Etter det jeg har skjønt så er ikke disse motorene det beste som er laget, vet om flere som har rast, og prisen på brukte motorer er skyhøy, de ble bare produsert i ett år eller noe, og høggerne vet dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2007 Det er blitt meg fortalt, uten at jeg kan gå god for det, at forskjellen på 115 og 130 pd er innsprøytningsystemet (med styring) som har høyere trykk på 130 enn 115, og at det ellers er samme motor. Hvis jeg hadde fått trøbbel som kunne skyldes dårlig smøring, ville jeg vært skeptisk til alt i motoren som har gått i olje. Dvs at jeg ville vurdert byttemotor eller brukt motor. Jeg har hittil hatt inntrykk av at disse motorene går langt med riktig vedlikehold. Min 115pd har gått 416 000 uten problemer, men da med nitidig oppfølging av vedlikehold. Har du prøvd http://www.bildelsbasen.se? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2007 Ja det var det jeg tenkte jeg å, like godt å bytte hele dritten. Har kommet over en rimelig 130hk som ikke har rundet 100tkm enda-derfor håper jeg at jeg kan bruke blokk å topp fra denne å flytte over resten fra den gamle.Har spurt flere steder men ingen kan svare helt sikkert om det går men de fleste "tror" det skal gå. Det som er forskjellig er turbo,motorstyringen å pumpedyseelement var det en på vag som sa.Ja har prøvd bildelsbasen-billigste jeg fant var 18ooosek. Noen som tar på seg å skifte motor når jeg får tak i en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...