Bilen " lugger " ved pådrag

Anbefalte innlegg

DEt er nok 100 tråder om akkurat denne saken, men jeg trenger hjelp fort så jeg har ikke tid til å se gjennom alt. Har en a4 a.8t som lugger ved pådrag. begynner ved 2000 omdr å oppover. spesielt ved 2. 3. gir. Så syntes jeg den er treg på turtall ? noen som har vært borti dette å fått til noen forbedring ?

 

Muligheter for at det er LMM ? n75 ventil ?

 

Turboen er skifet for drøye 2 år siden. den lader normalt 0.455 som orginal motor.

 

Håper noen har vært borti akkurat dette prolemet.

 

Mvh

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakum lekkasje, overslag fra pluggledninger/?dårlig coil?, eller rett og slett bare behov for nye plugger?

 

Lenge siden du skiftet plugger på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være 10 år for alt jeg veit :P HAr nettopp kjøpt denne bilen. Kanskje sjekke pluggene ikke er en dum idee :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det er veldig smart å sjekke pluggene ja :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt ut som Luftmassemåleren også.

Har akkurat samme symtomer på min Caravelle (TDi) og skal bytte denne til uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. Nå har jeg gjort litt med bilen. Byttet plugger. byttet forskjellige trykkslanger fra turbo og resirk. Men ingen forskjeld. MEN det rare er at bilen lader 0.7 ?? Dette er liksom en orginal 150hk TQ. Noe som ikke stemmer her. Slange fra resirk til innsug var jo knusk tørr. så der kan litt av det dårlige draget ligge. Bilen går bedre nå. men lugger fortsatt

 

Blir å sette inn bilen på møller for diagnose til uka... orker ikke grubble mere over denne motoren :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. Nå har jeg gjort litt med bilen. Byttet plugger. byttet forskjellige trykkslanger fra turbo og resirk. Men ingen forskjeld. MEN det rare er at bilen lader 0.7 ?? Dette er liksom en orginal 150hk TQ. Noe som ikke stemmer her. Slange fra resirk til innsug var jo knusk tørr. så der kan litt av det dårlige draget ligge. Bilen går bedre nå. men lugger fortsatt

 

Blir å sette inn bilen på møller for diagnose til uka... orker ikke grubble mere over denne motoren :P

 

heisann!

jeg sliter også med lugging/fusking spess på 2-3gir rundt 2000rpm-2500rpm.. har byttet luftmassemåleren,pluggene,og renset filter men har fremdeles lugging: bh :

min bil er riktignok en a4 1.6 98mod..

det ligger forresten ingen feilmeld. på hjernen..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coil'ene som er slitne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samma prob i min s3 for en liten stund sida, det var coilene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha inn bilen på verksted for justering til neste uke uansett. da ber jeg dem bare fikse problemet. Byttet tennplugger i dag + ny vakumslange fra resirk til innsug. den andre var knusktørr og sprokken :( Bilen gikk bedre å lader ca 0.7 ? mye skal egentlig en a4 tq lade ?? ladet liksom 0.4 før slangebytte.

Resten gidder jeg rett og slett ikke å gjøre, har bnegynnt på stereo bygging så har brukt altfor mye tid på bilen. Enklere å la faglærte gjøre jobben med motoren... litt dyrere men.. Skal komme tilbake til hva som er galt når bilen kommer på gårdsplassen igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tips om å dra ut ledningen til lmm, det gjorde saken ENDA værre :P Så er litt usikker på om lmm er feilen her. Legger meg litt etter det med coilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene coilen min tok også kvelden og hadde de symptonene du beskrev, skjedde ikke hele tiden, men tilslutt så orket den ikke mer og da ristet det noe helt j.. bare på tomgang når den sa takk for seg. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rister ja. Skulle tro jeg har firkanta dekk når jeg gir på litt. Vil helst tro det er coilene eller lmm. Håper nesten på coil eller lmm. Er selv fikse jobb det :) Kommer helt ann på coilene men :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våknet i dag tidlig fast bestemt på å finne problemet med bilen. Ble så irrirtert over at bilen gikk dårlig at jeg måtte ut å skru :P Åpnet panseret å sjekket dt som var av slanger. Fant selvfølgelig en trykkslage som var råtten, IGJEN. Skiftet denne. Men snoket mer ned motor rommet, skrudde fra hvrandre eksosen. katalysatoren var potte tett så nå er race kat bestillt sammen med en nye rør og bakpotte. Viste seg at denne hadde en sprokket. Tviler på at det har noe å si på draget men lyden var hvertfall ikke mye pen. Så nå er bilen nesten friskmeldt :)

 

Takk for alle svar så langt, det meste som er ramset opp er nå sjekket å ser ut til å være i orden. satser på at trykkslangen og katn var problemet. Bilen går hvertfal som ei kule uten katn nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det nok kat'n som var kilden.

Akkurat tenkt å tipse deg om oljeutluftingsslanget under innsuget jeg.

Den hadde sprukket til meg og førte til ekstrem fjusking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.