#1 Skrevet Juni 22, 2007 Når jeg setter bilen i gir (manuel) så sjer det ingen ting, og viss jeg gir litt gass så ser jeg spidometernåla flytter på seg og hører skrape lyder,men bilen , Bilen har gått 90000km mått trille bilen hjem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2007 Skjer det det samme uansett hvem gir du setter den i, -revers også? Er du heldig så er det bare clutchen som er utslitt, slik at du ikke får den helt i gir, eller at det ikke er mer friksjon igjen mellom svinghjul og lamell/trykkplate. I værstefall er girkassa di gåen.. Ville tatt den med til et verksted uansett jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2007 Ja er son i alle gira, kjenner ingen forskjell på clutchpedalen, Hoper det ikke er girkassa som har tatt kvelden for det er vell dyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2007 Norsk bildelesenter tar ca 17 000 for nyoverhalt kasse, så kommer arbeid i tilegg+clutch er greitt å bytte når kassen allikevel er nede. gedsted autoopphugg i danmark har en del kasser også, og helt sikkert andre hoggere i norge også, så er vel håp om å få tak i noe brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2007 Har funnet ut feilen, Drivknuten har hoppet av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2007 Noen som har tegninger over hvordan drivknuten skal monteres? på 99mod passat 1,6l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2007 kan ikke monteres feil.. om du monterer leddet feil vil du ikke greie å bevege det, og du vil heller ikke greie å få inn alle kulene. bare å finne seg et bord å prøve noen ganger:p garantert at du finner det ut til slutt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2007 kan ikke monteres feil.. om du monterer leddet feil vil du ikke greie å bevege det, og du vil heller ikke greie å få inn alle kulene. bare å finne seg et bord å prøve noen ganger:p garantert at du finner det ut til slutt;) Oki, Lurer på om det er satt på feil drivaksling på bilen, Er ikke noe spor til låseringen som skal holde drivknuten på plass, Noen som har nå tips på hvorfor drivknuten hopper av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2007 hmm, HVOR hadde den hoppa av da? var det innerringen som hadde sklidd ut av splines`a på akslingen eller ytterringen som har komt for langt ut og hoppa av der? er vel antakligvis slitasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2007 Har nettopp byttet drivknuten, Den hoppet ved hjulet, Akslingen lå utenpå drivknuten inne manskjetten, viss du skjønner. ikke helt enkelt å forklare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...