Hvordan rettes egentlig en felg?

Anbefalte innlegg

Har kast i ene felgen, og for å ikke bli felgløs i en eller to uker siden det ikke er noen som utfører dette lokalt: Er det noe man kan gjøre på et godt utrustet mekanisk verksted?

Spennes den opp og bøyes tilbake, eller er det mer sofitikert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kommer an på hvor bra du vil ha det og hvordan utgangspunktet er.

Kommer langt med en tung nylon/gummiklubbe.

Det optimale er å spenne den opp i dreibenk og valse den rett.

Billigfelger har en tendens til å sprekke ved litt heftig massering men alt kan jo sveises....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg vrenge av dekket og denge løs. Kan spenne felgen opp i min gamle polerings-balanseringsmaskin.

Er RS6-replika, har ikke sjekket hvor mye det er snakk om. Er det for mye så er det vel bare kast. Eller hageslange-holder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hageslange holder lett :D

Koster forresten 6-800 å rett en felg ordentlig... Må si jeg stiller meg VELDIG skeptisk til trikset med hammern, greia er at du få garantert utslag på rattet, skal ikke mer enn 5 gram feil til. Ja, du kan ta å avbalansere den og det vil fjerne problemet ganske bra, men det vil fortsatt være der...

Men setter du felgen på bilen igjen og den kanskje ikke er helt 100% så sett den bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så gale at det rister i bilen mellom 50 og 70, selv om felgen står bak.

Personlig liker jeg ikke RS6 felgene, og de skal nok byttes ut etterhvert uansett. Det jeg ønsker er egentlig bare noe som holder inntil videre, uten å riste istykker bilen.

15" piggfritt i sommer istedet for 19" RS6 er et alternativ, meeeen.. nei? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.