Anbefalte innlegg

Bilen bruker en del vann. Under kjøring siver det damp ut bak rattet/speedometeret. Setter jeg på varm luft, er framvinduet tildekket med damp på 0.5 sek. Hva gjør jeg?? Noen her på forumet (i Oslo) som kan fikse dette mot noen kroner?

Corrado G60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du setter den på kaldt kommer det noe som helst damp da? Kanskje registret ditt er def?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert varmeapparatregisteret som har tatt kvelden.

Da lukter det søtt/frostvæske og det ryker bare ut damp når du setter på varmluft.

Sikkert bløtt i gulvet også, under framme ved midtkonsoll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok som sagt varmeregisteret ditt. Min brukte også vann. fukt/vått på gulvet.

Byttet min forige helg. Ikke akuratt jobben man gleder seg til og gjøre. Må nok ut med dæsjen og greier...

 

Kjøpte min på mekonomen. 730,- inkl. klubbrabatter. 1450,- inkl. rabatter hos den lokale møller butikken.

 

Lykke til :)

etka corrado.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siver damp ut ved rattet/speedoen når den står på "kaldt" ja.. selv om vifta ikke sviver. Ikke sett noe vann på gulvet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil nok holde en knapp på varmeregisteret som nevnt her... Du har jo det ultimate tegnet på det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enten det eller en def slange bak der.. men ville ikke tatt meg den jobben å sett uten å hatt registeret liggende.. mye skruing mener jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åååååååå.. crap!! ut med dæsj og greier.. føkk. dette har jeg såååå lite peiling på.

Nytter ikke å kjøre med bilen mer enn 3 min før den er full av damp. Fint at møller er 1 min unna :/. Kansje det er mulig å bypasse varmeregisteret. så kan jeg ta det når jeg kommer hjem. Jeg sitter ikke ute i gata/bakken i, pøsregn, å skrur på bilen.. Noen hjelpsomme engler her som vil tjene noen kroner?? (har prøvd å kontakte "Polo Classic"-Frode, venter på svar)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bor nok litt langt unna.. ellers så kunne jeg gjort det jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. jeg og bilen er i Oslo! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du veit hvilke slanger som går inn til registeret, kan du fint lage bypass på de så lenge. Er sikkert kobling på torpedoveggen, men muligens trangt å komme til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du veit hvilke slanger som går inn til registeret, kan du fint lage bypass på de så lenge. Er sikkert kobling på torpedoveggen, men muligens trangt å komme til.

 

Som Bent Owe sier så går det fint å lage en bypass til varmeapparatet.

Altså, på Norsk; Se bak motoren, mot torpedoveggen går det to stk. slanger inn i torpedoveggen, disse to er inn og ut på varmeapparetet. Disse to må for all del ikke stenges, men derimot kjøper du du deg en slangebit som er mindre i diameter enn nevnte slanger og som er lang nok til at den kan gå fra den ene til den andre i en U, slik kan du stenge av strømmen inn og ut uten problemer.

 

Tre slangen inn på hver slange, slangeklemme på hver side; Tut og kjør.

 

Nå kan du bruke bilen uten at det dugger til du får skiftet registeret:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har varmeregister liggende...brukt fra delebil....kan få et for 300kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge for selgere av brukte register, men med all den jobben det er å ta ut dash osv så har jeg ett godt tips: Kjøp ALDRI brukt register med mindre du ha garantier for at det f.eks. nettopp var byttet. Du vil ikke gjøre denne jobben så alt for ofte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge for selgere av brukte register, men med all den jobben det er å ta ut dash osv så har jeg ett godt tips: Kjøp ALDRI brukt register med mindre du ha garantier for at det f.eks. nettopp var byttet. Du vil ikke gjøre denne jobben så alt for ofte.

 

Blir nok nytt register når jeg kommer så langt.

Bilen skal en tur innom et bilverksted her i Oslo i morgen. Tenkte jeg skulle bare koble fra varmeapparatet. Update i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har "Qvigstad Service" frakoblet varmeapparater og ingen lekkasje lengre. :) Hurra!!!

663 for arbeid og deler. Ikke så ille syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.