Lønnsomt med service I Sverige?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å ta 30 000km service på en A3 8p tenkte i den sammenheng at det måtte lønne seg å ta turen over gransa, man sparer jo 20% bare på kroneforskjellen samt sikkert noe på lavere priser. Uansett jeg bor i Elverum og raskeste vei over grensen for meg blir over ved Trysil eller ved Kongsvinger/Charlottenberg men så vit jeg kan forstå må man et godt stykke innover landet for å i det helle tatt å finne et merkeverksted, eller har jeg missa noe der. Alternativet er jo en tur til Tyskland siden jeg skal nedover ditt uansett men hvordan stiller det seg da til booking av tid og lignende for man ønsker jo ikke akkurat å planlegge tur rundt servicestopp.............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tilleg til valutta forskjeld mener jeg at jeg hørte en gang at prisene i sverige ligger 25% under norge. Om dette stemmer er jeg ikke sikker på men var hvertfall det jeg hørte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg jobbet på møller tidligere så printet jeg ut et svenskt service skjema.. hvor det var en del færre service punkter ... klart, man bytter jo det som skal byttes.. men færre punkter = kortere tid = mindre penger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Olof Ericson i Arvika (VW,Audi,Skoda), godt fornøyd med den, sparte over 5000 der for en longlife-service inkl støtdemperbytte frem og bak om jeg skal sammenligne med pris på Møller på Olrud. Men for en vanlig 15000 service tror jeg ikke jeg hadde giddet turen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gamle bilen, Passat 99 tdi, hos Kjell Johansson bil i Skee (rett sør for avkjøring Strømstad) til 120.00 service, byttet reg. reim, vannpumpe, lmm + vanlig service og sparte nesten 7.000,-. Hadde bilen på service hos Møller tidligere og serviceskjema i Sverige og Norge så helt identiske ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for deres svar.Nyttig informasjon dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har like lang vei til VAG-Service i Sverige, som det er til Møller i Norge. Har hadd de tre siste servicene mine på VAG-service, og det er ikke langt unna halv pris kontra Norge. Når jeg sto i skranken og skulle til å betale, ringte det vel fire kunder og skulle bestille service. Tre av disse var norske :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 4-hjulskontroll/justering i Sunne i Sverige på merkeverksted før jul i fjor, det kom på NOK 1300,- eller noe slikt. Samme operasjon i Norge hos merkeverksted hadde kommet på 2000,- "som et spesialtilbud" som han bak disken her i Norge sa..

Bor du i Elverum er sannsynligvis Sunne nærmeste sted med merkeverksted. Andre alternativer er Arvika og Karlstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har like lang vei til VAG-Service i Sverige, som det er til Møller i Norge. Har hadd de tre siste servicene mine på VAG-service, og det er ikke langt unna halv pris kontra Norge. Når jeg sto i skranken og skulle til å betale, ringte det vel fire kunder og skulle bestille service. Tre av disse var norske :P

Er det i Vag i Østersund du bruker eller? Vurderte det sterkt men fikk ikke tid tidligere i høst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bruker VAG service i Järpen. Den i Østersund heter vel Berner Bil eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.