Anbefalte innlegg

Noen som har en mening om hvilken av disse to oljene jeg bør bruke til min S3? Virker ikke som det er så mye å velge i som følger VW norm 503 01. Står mellom Castrol EDGE Sport 0W-40 og Castrol SLX professional longtec 0W-30. prisen er ca den samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0- 40w er jo bedre enn 0- 30w pga den ikke blir så tynn når motor er varm som 0- 30W

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10-30 valvoline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0- 40w er jo bedre enn 0- 30w pga den ikke blir så tynn når motor er varm som 0- 30W

Det der er ikke helt rett. Hvilken viskositet oljen skal ha bestemmes ut fra motorkonstruksjon og klaringer i lager etc.. Følg motorprodusentens anbefalinger. Tykkere olje betyr ikke at den er bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en mening om hvilken av disse to oljene jeg bør bruke til min S3? Virker ikke som det er så mye å velge i som følger VW norm 503 01. Står mellom Castrol EDGE Sport 0W-40 og Castrol SLX professional longtec 0W-30. prisen er ca den samme.

Siden begge oljene er oppfyller kravet (og er laget av samme produsent) er det akkurat det samme hva du velger. Mulig longtec vil gi en anelse bedre drivstofføkonomi siden den er litt tynnere ved 100C.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.