Oljeretur rør i fra turbo,holder det med slange?

Anbefalte innlegg

Jeg må gjøre om oljeretur røret som går i fra min turbo -> bunnpanna,den er org i metall + 1stk flexledd. Jeg må gjøre om på denne og lurer på om jeg bare kan kappe av det midterste og bruke en gummislangen som er beregnet for slikt + slangeklemmer og beholder flensene i hver ende?

 

Mye trykk går det igjennom disse slangene? 1-2bar : klø :

Og hvor varmt bli dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve returen i turboen er det ikke så mye trykk i.

Jeg har en gammel volvo 242 turbo stående hjemme, der er det kun gummislange fra turbo til bunnpanne.. riktignok er det et stålrør de første 15 cm da det er for varmt for gummien helt oppunder turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve returen i turboen er det ikke så mye trykk i.

Jeg har en gammel volvo 242 turbo stående hjemme, der er det kun gummislange fra turbo til bunnpanne.. riktignok er det et stålrør de første 15 cm da det er for varmt for gummien helt oppunder turboen.

 

Ok,da satser jeg på og kappe min og skjøte den med slange til dette.Beholder det stålrøret i fra turbo så langt jeg kan,kanskje 10cm. ;)

Gjør ikke noe om slangen blir en del lngre enn det org stålrøret er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med og bruke silikonslange? Den tåler vell varmen og trykket? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk slange som er beregnet for olje og varme... silikon vil smuldre opp av olje...

 

10-12bar? hehehe..har du så høyt oljetrykk vil nok noen oljekammer ryke ja ;) du har nok 1 bar på tomgang og +1/0,5 bar pr.1000 o/min...sånn ca...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med og bruke silikonslange? Den tåler vell varmen og trykket? : klø :

 

En kamerat brukte dette, ikke å anbefale holdt kun 1mnd ell 2. gikk i oppløsning til slutt og revnet.

Stikk på Tess og kjøp en skikkelig god hydrolikk slange og 2 stk skikkelig slangeklemmer.

 

EDIT: René var så vidt litt kjappere enn meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk slange som er beregnet for olje og varme... silikon vil smuldre opp av olje...

 

10-12bar? hehehe..har du så høyt oljetrykk vil nok noen oljekammer ryke ja ;) du har nok 1 bar på tomgang og +1/0,5 bar pr.1000 o/min...sånn ca...

 

Hmm,ok. Skal sjekke på Mandag hva Mekonomeneller Tess har til meg av slanger som tåler varme og trykk. ;)

Spørs akkurat hvor varmt det blir rundet turboen der da. : klø :

 

Ahh,hehe.Jeg som har rotet nå ja... :D Skulle skrive 1-2bar da.. : bh :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat brukte dette, ikke å anbefale holdt kun 1mnd ell 2. gikk i oppløsning til slutt og revnet.

Stikk på Tess og kjøp en skikkelig god hydrolikk slange og 2 stk skikkelig slangeklemmer.

 

EDIT: René var så vidt litt kjappere enn meg...

 

 

Will do,takk for tips. :)

Du vet ikke hvor mange grader de slangene tåler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god hydrolikk slange tåler vel mer en den oljetemp'n du noen ganger kommer til å opppnå tenker jeg, mens en silikon slange ikke tåler dette.

 

Brukte slik slange fra Tess i fjor, gikk fint det var oppi 120-130 grader flere ganger.

Hvis du ikke vil skjøte med slange så kan du jo ta med det oljereturrøret på tess og be dem prøve å lage en løsning til deg, bare forklare hvordan du skal ha det. da får du noe som blir 100% tett ihvertfall..de har mye fint i skuffene sine dem. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god hydrolikk slange tåler vel mer en den oljetemp'n du noen ganger kommer til å opppnå tenker jeg, mens en silikon slange ikke tåler dette.

 

Brukte slik slange fra Tess i fjor, gikk fint det var oppi 120-130 grader flere ganger.

Hvis du ikke vil skjøte med slange så kan du jo ta med det oljereturrøret på tess og be dem prøve å lage en løsning til deg, bare forklare hvordan du skal ha det. da får du noe som blir 100% tett ihvertfall..de har mye fint i skuffene sine dem. :)

 

 

Oljetempen er jeg ikke redd for at den ikke skal tåle,men den blir jo ikke veldig langt i fra selve turboen da. :o

Det org røret butter borti så mye på veien ned at er nesten umulig og se hvor det IKKE treffer noe. :D Satser på og skjøte den med en skikkelig slange og noen kraftige klemmer og håpe på at det holder. ;)

 

Skal sjekke litt mer i dag og se om det går ann og bøye det noe først. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaller og å "lime" slangen.. faller denne av så pumper du rimelig fort ut olja di...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaller og å "lime" slangen.. faller denne av så pumper du rimelig fort ut olja di...

 

Ja,nettopp DET jeg er redd for,skal derfor gjøre mitt beste så jeg kan beholde det org røret. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en kompis sin Saab 900 turbo er det orginalt med gummislange på returen, så det går nok det.. :) men som nevnt tidligere over her, en god hydraulikkslange og noen skikkelige klemmer er nok greit å investere i. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en kompis sin Saab 900 turbo er det orginalt med gummislange på returen, så det går nok det.. :) men som nevnt tidligere over her, en god hydraulikkslange og noen skikkelige klemmer er nok greit å investere i. :)

 

Jepp. ;)

 

Noen som vet hvor jeg får tak i slike slanger,koblinger og flenser som det er brukt her?

oil_drain001.jpg

oil_drain003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en hel haug av disse på cosworthen min.. bestilte fra USA.. disse er drit dyre i norge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en hel haug av disse på cosworthen min.. bestilte fra USA.. disse er drit dyre i norge...

 

Du vet ikke hva slikt heter? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det orginale røret på,måtte bare litt varme,en skrustikke og en vannpumpe tang til for og "overtale" den litt. :D Org er best. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Summitracing.com har alt av fittings og slanger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Summitracing.com har alt av fittings og slanger...

 

Supert,da kjøper jeg der hvis denne ryker. :D

Åssen gjør du det med olje returen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Atp turbo har et adapter som passer på bunnpanne til AN-10 fitting. AN-4 på tur og AN-10 på retur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Atp turbo har et adapter som passer på bunnpanne til AN-10 fitting. AN-4 på tur og AN-10 på retur.

 

Denne du tenker på?

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-107&Category_Code=VVWOL

Følger det med bare til bunnpanna eller til turboen og? Hvis det ikke følger med til turboen,hvilken trenger jeg av disse da til GTRS (Garrett GTBB) turboen?

 

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=tp&Category_Code=VVWOL

 

Denne?

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-FLA-010&Category_Code=VVWOL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.