Destination Nürburgring 2007

Anbefalte innlegg

Vi prøver igjen.

 

Etter fjordårets suksess for s2fourm.com's Nürbergring treff, så knaker de igang med et treff i år også.

 

Selve treffet varer fra 1-2 September, og skal sammle en liten gjeng fra hele europa med diverse S2'er og RS2'er på Nürbergring - Nordsløyfa.

Det er ikke noe utstilling el. lignende, men et helt uformelt møte der man tar med s-bilen sin og møter opp og hygger seg med likesinnede over flere dager. Mulighetene er mange og det er folk til stede for å gi tips som erfarne sidetryner på en runde eller to, samt man kan sitte på med Sabine i ringtaxien (bmw m5) en underholdene runde, eller bare dra en gjeng utpå og teste seg litt imellom, samt føle hvor brutal "die grünne hülle" egentlig er.

 

Turen bærer nedover tidlig på fredag den 31 August, da selve oppmøtet er på Lørdagen den 1 september.

Massen kommer på fredags kvelden, men det vil være folk der fra før av også, og som vil bli igjen litt etter selve treffet er overstått.

 

I hovedsak er det Øystein Hansen (RS2) og meg (S2) som skal nedover i hver våres bil. :)

 

Ruten vi skal kjøre er ganske grei og rett frem og den kan man finne her.

 

Stedet vi skal bo på heter "Onroad Cafè", ligger i umiddelbar nærhet og nettstedet finner man her

 

Nürburgring Facts:

*Banen er åpen fra 0800 - 1930 på lørdag og søndag

*8 runders billett koster 108€

*15 runders billett koster 195€

*Kun mulig å kjøre 1 og 1 runde med av og påkjøring i pit'n mellom hver gang.

*Museum for de som ikke skulle finne kjøring så intressant..

 

Er det flere som ønsker å være med så kontakt meg på PM eller skriv i denne tråden.

Desverre så kræsjer dette med VACN treffet på rudskogen.

Vi tror dette kommer til å bli en suksess for våres del og skal komme med video og bilder så fort som mulig når dette er over.

 

Mere info om 'ringen kan man finne her, her og den gammle tråden.

 

Dette blir fett :D: ja :

 

nurburgring_map.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rått! fy faen så genial ferie dah! :) kun s2 og rs2? hvorfor ikke noe sånnt for alle s? :D og rs? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er S2forum.com som har sammling, derfor.

Det er jo bare å å hive seg med om man har s4 også eller I5 20vt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-line :D hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var med Olrud mobil 1 racing team på 4 timers løp i mai, det var gromt. Satt på med Atle Gulbrandsen i en Fiat Scudo Minibuss leiebil. Holdt følge med Posche Carrera RS og kjørte fra Golf GTI! Tror ikke leiebil firmat stte pris på det. Drøy opplevelse. morsom bane!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide med en oppdatering.

 

Grunnet DTM løp på sydsløyfa, så er jo alt i 40km omkrets fullbooket, så On-Road Cafe utgikk desverre for lenge siden.

Men fortvil ikke, Jeg har skaffet 3x dobbeltrom til de som er bekreftet at skal være med, og dessuten har noen andre s2forum.com medlemmer også booket inn på samme hotell, så det blir ikke så ille allikevel.

Hotellet heter "Niederee" og ligger ca 6mil nordvest fra Nürburg i 53498 Bad Breisig. Men det gjør jo kjøreturen til og fra banen til en opplevelse i seg selg grunnet landskapet og den fine landeveien :D

 

Dette blir gjengen som kjører ned ilag fra Norge:

 

Øystein + Reidar i RS2,

Glenn M. i RS2,

Håvard i RS2 og

Meg + Andreas i S2

 

Vi gleder oss alle :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når drar dere forresten? Hvordan har dere planlagt ruta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi stikker på Torsdags kveld / natt til fredag den 31, da vi skal være der nede på fredagen på kvelden.

 

Ruta går fra Oslo gjennom Svergie, over grensebrua, gjennom Danmark, fergen til Puttgarten også straka vegen rett ned nordvest for Nürburg, der hotellet er.

 

Skal du henge deg på Harald? :)

 

Vi blir jo en liten fin gjeng ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når drar dere forresten? Hvordan har dere planlagt ruta?

 

Hvis du vil ha med deg treffet på rudskogen, kan du sikkert slenge deg med oss også, vi er 10 stk som drar nedover igjen 28sept - 1. okt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... dette frister fælt. :) Jeg skal sjekke opp litt når jeg har muligheten til å dra, må få alt teknisk oppe og gå før jeg drar på langtur også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var der nede og møtte gjengen fra s2foum.com dagene 10-14 August. Skikkelig greie folk. Er jo en av de som jobber med å selge VAG deler også. bare å alliere seg med han :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare Ønske GOD TUR: vinke :

 

Regner med MASSE bilder og Updates underveis .. ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noe tur 2008 da gutter??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noe tur 2008 da gutter??

 

Jeg reiser ned natt til 19juni med http://www.theautounion.net Blir 1 uke med kjøring og fotografering :)

Pleier å bli 2 turer i året, så satser neste blir i slutten av Juli/August. var nede i Aug. under AvD oldtimer Grand Prix i- fjor, og det er absolutt noe og anbefale om du er interessert i veteran racerbiler.

Vi har og lurt på å dra ned 18-19 Juli, da er det Eifel Rallye, en sjans til å se gruppe B biler i fullt drag bortover skogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noe tur 2008 da gutter??

 

Jepp:)

 

Vi dra 9.mai. Blir en uke på oss også. Blir nok i overkant mye folk (Pinse) men det betyr bare flere gromme biler og titte på når man ikke kjører selv:)

 

Forhåpentligvis blir det en tur til høsten også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg reiser ned natt til 19juni med http://www.theautounion.net Blir 1 uke med kjøring og fotografering :)

Pleier å bli 2 turer i året, så satser neste blir i slutten av Juli/August. var nede i Aug. under AvD oldtimer Grand Prix i- fjor, og det er absolutt noe og anbefale om du er interessert i veteran racerbiler.

Vi har og lurt på å dra ned 18-19 Juli, da er det Eifel Rallye, en sjans til å se gruppe B biler i fullt drag bortover skogen.

 

Eifel rallye hørtes kult ut. Passer bra i juli også...

Her må det mobiliseres:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg reiser ned natt til 19juni med http://www.theautounion.net Blir 1 uke med kjøring og fotografering :)

Pleier å bli 2 turer i året, så satser neste blir i slutten av Juli/August. var nede i Aug. under AvD oldtimer Grand Prix i- fjor, og det er absolutt noe og anbefale om du er interessert i veteran racerbiler.

Vi har og lurt på å dra ned 18-19 Juli, da er det Eifel Rallye, en sjans til å se gruppe B biler i fullt drag bortover skogen.

 

Dette hørtes helt konge ut : smil :

Satt og surfa endel om Nürburgring i natt og blei gira.

 

Hadde vært morro og fått til en tur, en gjeng fra Norge(vacn)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes helt konge ut : smil :

Satt og surfa endel om Nürburgring i natt og blei gira.

 

Hadde vært morro og fått til en tur, en gjeng fra Norge(vacn)

 

18-19juli hadde jo vært perfekt da... både nordschleife og muligheten til å se S1 og S1 EVO i Eifel Rallye.

Man må forresten og sjekke kalenderen på http://www.nuerburgring.de/events.286.0.html for å se hvilke dager nordscleife er åpen.

 

MEN, skal noe slikt planlegges i vacn, er jeg redd man trenger litt bedre tid, og helst 6-12mnd i forveien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18-19juli hadde jo vært perfekt da... både nordschleife og muligheten til å se S1 og S1 EVO i Eifel Rallye.

Man må forresten og sjekke kalenderen på http://www.nuerburgring.de/events.286.0.html for å se hvilke dager nordscleife er åpen.

 

MEN, skal noe slikt planlegges i vacn, er jeg redd man trenger litt bedre tid, og helst 6-12mnd i forveien

 

18-19 juli hadde vært perfekt ja!!

Etter litt søking ligger eifel rally og Nürburgring 25 min fra hvernadre, så det er ikke langt : smil :

Ingen ting er jo som tyske byer, tyske biler(audi) og tyskt Øl!!

 

Sunday, 20.07.08 08:00 until 19:30 h Touristenfahrten, 20.07.2008 Nrdschleife

Behøver ikke planlegges via VACN, men at vi reiser en gjeng herfra :)

Noen bilder fra eifel rally 2007

2007_07_12_001.jpg

 

2007_07_12_042.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestefar også jo

 

2007_07_13_149.jpg

 

2007_07_13_216_x.jpg

 

2007_07_13_095.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen har en ledig passasjer plass er jeg med! :D

EDIT: woohoo :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt meg en tur nedover med Rs2'en i sommer.. Pleier å dra ned til Moseldalen og kikke litt på ringen o.s.v hvert år, men i år skal jeg prøve bilen utpå banen en tur! :)

 

Jeg tenkte å dra nærmere slutten av Juli, men her må det revurderes skjønner jeg.. Eifel-rally hørtes rått ut.. :)

Og hvis det er flere fra vacn der så hadde det jo vært enda mer morro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster det og kjøre på banen? Skal nedover i sommer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.