#1 Skrevet Juni 23, 2007 Nå har visst s2n gått feilfritt for lenge så den fant ut at den skulle gi meg litt og gjøre her om dagen: rolleyes Var på langtur og kom hjem, stoppa bilen, var innom en butikk, gikk ut og bilen ville ikke gå den startet og gikk i 2 sec og så stoppet, gikk så i 1 sec og stoppet og etter det så ble den helt død. Har funnet noen feil i allefall......bensinpumpa går ikke og jeg har ikke gnist på pluggene: gråter : bortsett fra det så virker alt annet normalt. Noen med noen gode feilsøkingstips? Hvor skal jeg begynne... har byttet releet til pumpa, sjekka alle sikringer og sjekket kretsplata til sikringene.....ingen feil funnet....wtf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2007 Er det startsperre på disse, den oppfører seg på samme måte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2007 Er det startsperre på disse, den oppfører seg på samme måte.... nei såvidt jeg vet så er det ikke være det, har ikke alarm i allefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2007 Var borti noe lignende. Jeg hadde riktignok gnist. Men den svev helt fint når den ble stoppet. Skulle starte å da var det 2-3 sek så stoppet den igjen. Gikk en liten halvtime før den ville starte for så å svive 3sek til og stoppet. Det viste seg at bensinpumpa hadde tatt kvelden. Du kan jo plukke ut matta og dekselet i bagasje rommet og måle på pumpa for å se om denne får strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2007 kan ikke vere releet til motorstyringa da? Om tenningssystemet ikke virker skal heller ikke bensinpumpa gå mener jeg å huske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2007 Var borti noe lignende. Jeg hadde riktignok gnist. Men den svev helt fint når den ble stoppet. Skulle starte å da var det 2-3 sek så stoppet den igjen. Gikk en liten halvtime før den ville starte for så å svive 3sek til og stoppet. Det viste seg at bensinpumpa hadde tatt kvelden. Du kan jo plukke ut matta og dekselet i bagasje rommet og måle på pumpa for å se om denne får strøm. har testet den, virker som den skal, hvis jeg tar av dekselet i motorrommet på releet og legger det inn manuelt så starter pumpa. virker som den ikke får styrestrøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2007 kan ikke vere releet til motorstyringa da? Om tenningssystemet ikke virker skal heller ikke bensinpumpa gå mener jeg å huske? hvilket nr er det på det releet a? har byttet det som det står k-jetronic på.....det styrer i allefall bensinpumpa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2007 kan det være feil på sluttstykket bak på tenninga da? vet det er endel problemer med det på eldre vag, men kan det forårsake dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2007 er usikker på akkurat det.. men såklart om sluttstykket driver å kødder får du jo prob med tenninga ja... då vil den vel berre kutte alt...? har ikkje vert bort i problemer med det enda, men kan jo prøve å skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2007 ingen som har skjema over det elektriske på s2n liggenes a? møller har såklart ikke det i systemet lenger: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2007 er usikker på akkurat det.. men såklart om sluttstykket driver å kødder får du jo prob med tenninga ja... då vil den vel berre kutte alt...? har ikkje vert bort i problemer med det enda, men kan jo prøve å skifte? samme tenkte jeg på etter hvert også...men er jo verdt ett førsøk,for bilen går i allefall ingen steder med det første: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2007 på http://www.s2central.net finner du skjema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 26, 2007 på http://www.s2central.net finner du skjema går det ann og se på di skjemaene der hvilken kabel som skal hvor bak på sikringsboksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 26, 2007 går det ann og se på di skjemaene der hvilken kabel som skal hvor bak på sikringsboksen? Jupp det går ann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 26, 2007 Jupp det går ann klarer du og forklare meg det på noen måte? skjønner det ikke helt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 26, 2007 Hvem ledninger lurer du på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 26, 2007 Hvem ledninger lurer du på da? jeg hadde av alle ledningene bak på releplata/sikringsplata pga at det var kortsluttning i den, så jeg lurer på om jeg fikk problemer med tenninga etter det, mulig jeg satt en ledning feil bakpå der... tenkte derfor å gå over alle og sjekke at de står riktig:o men da må jeg først skjønne disse skjemaene: dum : har printa dem ut men klarer ikke å se hva som tilsvarer releplata... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 26, 2007 er jeg inne på noe her eller er jeg helt på bærtur? en forenklet utgave av de arkene: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 27, 2007 Hva betyr disse talla: Det betyr bare om du har konstant strøm og slikt. 30 Betyr 12v konstant, 15 er tenning Ellers har du forstått alt rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 27, 2007 Hva betyr disse talla: Det betyr bare om du har konstant strøm og slikt. 30 Betyr 12v konstant, 15 er tenningEllers har du forstått alt rett. da vet du sikkert hva: x og 31 er også da? tusen takk for hjelpen forresten: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 27, 2007 X fjerner spenning når du starter 31 jord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 27, 2007 X fjerner spenning når du starter31 jord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 8, 2007 Må spørre om en ting til, hva betyr alle tallene med grønn ring rundt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 8, 2007 Antar at det er pinne-nummer inn på hjernen, eller sikringsnummer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 9, 2007 Antar at det er pinne-nummer inn på hjernen, eller sikringsnummer.. Feil!! Det er henvisning til andre sider i manualen....litt vanskelig å skjønne på den oversikten. Men hvis en ledning slutter med et tall så finner du andre enden av den på det stedet som tallet sier. Finner da motsatt tall på det andre stedet. hvis du skjønner: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...