Dugg på innsiden av lykteglass

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier, jeg sliter litt med dugg på innsiden av lykteglassene på den ene baklykta + det ene tåkelyset. Noen som lure triks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørk lykta og gå over alle sprekker med silikon.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørk lykta og gå over alle sprekker med silikon.. :)

 

I tillegg til det Anders skriver så teiper du fast en bit avispapir e.l. over lykta og setter på langlys og lar dette stå på i 20-30, da skal duggen være borte.

Husk at det er viktig at du må ha ventilasjon ut av lykten, ellers vil fukten samle seg der.

 

En vanlig årsak til at det samles fukt i hovedlykter er at en bare kjører tåke/park og ikke bruker annet enn parklyset i hovedlykten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet ligger i ryggelysdelen av baklykta, resten er tett, og duggfri. Hovedlyktene er heldigvis OK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet ligger i ryggelysdelen av baklykta, resten er tett, og duggfri. Hovedlyktene er heldigvis OK.

 

Ok:)

 

Da fungerer ivertfall avispapirtrikset dårlig:p

 

På 3`er Golf er faktisk ikke så uvanlig at det kommer vann gjennom lykta og inn i bagasjen, det jeg gjorde der var å ta av lykta, tørke den, og så smøre forsiktig med silikon rundt kanten av "glass" og plast. Da ble det tett til slutt.

 

Hvis det samler seg nok fukt lenge nok så ender det opp med eirete/rustede pæreholdere, som igjen gir ymse lys bakover:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve silikon varianten, så får vi håpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til det Anders skriver så teiper du fast en bit avispapir e.l. over lykta og setter på langlys og lar dette stå på i 20-30, da skal duggen være borte.

Husk at det er viktig at du må ha ventilasjon ut av lykten, ellers vil fukten samle seg der.

 

En vanlig årsak til at det samles fukt i hovedlykter er at en bare kjører tåke/park og ikke bruker annet enn parklyset i hovedlykten.

 

Mener du at du taper avis påpir inne i lykta. og at det suger til seg fuktigheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at du taper avis påpir inne i lykta. og at det suger til seg fuktigheten.

 

Eh, nei..

 

Skrev vel at en teiper papiret fast over lykta..

Hvis du da slår på langlys vil varmeutviklingen i lykta bli så stor at duggen forsvinner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk i fotobutikken og kjøp noen små poser "sicagel" (slike poser som ligger ved endel elektronikk osv) putt de inn i lykta og de vil trekke til seg fuktigheten. Du kan bruke de på nytt hvis du slenger de 45 min i ovnen på 100 grader:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med dette på høyre frontlykt. Er dette en reklamasjonssak eller må jeg bare finne meg i det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk i fotobutikken og kjøp noen små poser "sicagel" (slike poser som ligger ved endel elektronikk osv) putt de inn i lykta og de vil trekke til seg fuktigheten. Du kan bruke de på nytt hvis du slenger de 45 min i ovnen på 100 grader:)

 

har du testet dette??? sliter med det samme selv på passaten så jeg tenkte jeg skulle prøve dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det evnt, å lage et lite hull under baklykten om det gjelder baklys? Slik at vannet renner ut? Drenering på en måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKJE PRØV DETTE "TRIKSET"

 

Kjempetips dette her.. NOT. svogeren min hadde problem med eine hovedlykta på ein a6 2001mod, og prøvde dette, med resultat: SVIDD KUL I LYKTEGLASSET........

 

 

 

I tillegg til det Anders skriver så teiper du fast en bit avispapir e.l. over lykta og setter på langlys og lar dette stå på i 20-30, da skal duggen være borte.

Husk at det er viktig at du må ha ventilasjon ut av lykten, ellers vil fukten samle seg der.

 

En vanlig årsak til at det samles fukt i hovedlykter er at en bare kjører tåke/park og ikke bruker annet enn parklyset i hovedlykten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKJE PRØV DETTE "TRIKSET"

 

Kjempetips dette her.. NOT. svogeren min hadde problem med eine hovedlykta på ein a6 2001mod, og prøvde dette, med resultat: SVIDD KUL I LYKTEGLASSET........

 

Hvor lenge sto lysene på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du testet dette??? sliter med det samme selv på passaten så jeg tenkte jeg skulle prøve dette

 

Jeg jobbet tidligere i forsvaret, og da brukte vi sicagel for å fjerne fuktighet i optiske sikter og annet optisk materiell. Det funker veldig greit.

 

Hvis dere skal gjøre dette på en lykt må dere da ha en pose med sicagel med riktig indikator farge. Stapp denne inn i lykta og sett inn lyspæra og eventuell annen fuktsikring slik at det er så tett som mulig. La den ligge der over natta og ta den ut før dere bruker bilen. Se da på indikatoren om den har skiftet helt eller delvis farge. Hvis den har skiftet farge helt, gjenta prossessen.

 

PS: Bruk heller flere små poser enn å presse inn en som er for stor, og vær forsiktig når dere tar posen/e inn og ut for dere vil ikke ha hull på posen inne i lykta.

Husk også at tørkeegenskapene forsvinner hvis dere oppbevarer den i et vanlig rom. Så hvis dere har brukt posene eller lagret de en stund, så må de tørkes på nytt i stekovnen. En time på 100 grader burde være bra, bare se på indikatorfargen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.