#1 Skrevet Juni 24, 2007 Etterhvert som sommeren har nærmet seg har jeg merket dårligere og dårligere effekt fra AC-anlegget på min '96 A4 1.8T. I begynnelsen merket jeg at det kom varmere luft ut på dysene på høyre og venstre side av dash'en, og at det var kaldere i de tre dysene i midten. Nå har jeg testet litt til og funnet ut at det er ingen forskjell i temperatur om jeg skrur AC-kjøleren av eller på. Jeg hadde bilen på verksted 19. desember 2005, etter å ha vært sistemann i en kjedekollisjon. Da ble det byttet bl.a. radiator, ac-vifte og ac-kjøleveske. Er det vanlig at dette skal bli så dårlig etter bare 18 mnd? Til å være såpass dyrt som det er, så mener jeg det bør vare lenger enn 18 mnd. Tenker jeg skal ta kontakt med Gjensidige og verkstedet som utførte reparasjonen, men hvilke rettigheter har jeg med tanke på garanti på utført arbeid osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2007 Om det viser seg at anlegget er tomt for gass og at dette skyldes en lekasje man klarer å oppdage, vil jeg tro du kan skylde på at jobben sist gang ble for dårlig utført. Selvfølgelig bare om lekasjen er i nærheten av komponenter som ble rørt forrige gang. 18 mnd virker som litt vel kort tid for at det skal ha blitt tomt. Hadde det derimot gått 4-5 år så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2007 Nettopp - så da får jeg ta kontakt og høre hva de sier... Noen som vet hvor lang garanti man evt. har på utført arbeid? Det stod nevnt noe om "garanti ihht HTL" på den sjekklisten jeg fikk med etter reparasjonen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...