a4 1.6 dør ut under oppstart???

Anbefalte innlegg

har en venninne som har en a4 1.6 95 som har startproblemer på bilen.

den starter åsså dør den ut åsså må den startes på nytt igjen 2-3 ganger før den holder seg normal å ikke sløkker.

har en mistanke om at det kan være starteren, men er ikke helt sikker.

er det noen her inne som har noen tips til hva problemet kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes dette høres ut som startsperren som kødder..... sambo til søs har samme problemet på sin a4 med det ene nøkkelsettet. møller mente det måtte være startsperren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hun har vært hos forrskjellige møller verksteder og har fått hørt at det kunne være noen løse ledninger til starteren, eller kodene i nøklene.¨

noen andre som har noen forslag på hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er starteren så stopper jo den når man slipper nøkkelen. hadde det vært den hadde vel ikke bilen startet i det hele tatt. da hadde det jo ikke skjedd noe når man vrir på tenninga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er startsperre.. Kan løse det ganske enkelt ved å lodde fast ledningene som går inn på leserspolen bak på tenningslåsen.. Da er problemet kanskje løst.. Gjort dette på min selv og et par andre biler og fungert som bare det etter.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller kjøpe nye av den ledningen..koster litt over 100,- litt jobb å bytte.. men ikke no problem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller kjøpe nye av den ledningen..koster litt over 100,- litt jobb å bytte.. men ikke no problem...

Er de bedre enn de som sitter der nå, dvs loddet eller festet bedre til de "stikkerne" i pluggen ved leserspolen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen starter og går i ett par sekunder for så å sløkke. dette blir gjentatt 2-3 ganger før den går normalt å ikke sløkker etter start.

å dette mener dere ganske sikkert at det er startsperren som er årsaken til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen starter og går i ett par sekunder for så å sløkke. dette blir gjentatt 2-3 ganger før den går normalt å ikke sløkker etter start.

å dette mener dere ganske sikkert at det er startsperren som er årsaken til?

Hadde et tilsvarende problem på gti'n min. Startet bilen og etter 1 sek så stoppet den. Dette problemet ble bortimot fjernet når jeg byttet sluttstykket på tenningslåsen.

Et godt tips er vel da å bytte sluttstykket og lodde ledningene på startsperra.

Det som også kan prøves når den begynner med å stoppe rett etter start er å løsne tilt-rattet og løfte dette opp eller ned (hvis det er tilt på rattet da). Dette gjør jeg på gti'n og det funker hver gang!!! :P Løfter rattet helt opp, og bilen starter tvert! Tyverisikring? : klø : : klø : :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg setter en tier på at det er startsperra ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter meg til startsperreteorien, begynner å bli ett velkjent fenomen på A4 dette.

Byttet selv nøkkelen til 1400,- uten at det hjalp..

Lånte en kompis og litt loddetinn til 0,- så ble bilen som ny :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.