Interesse for billig chip tuning?

Anbefalte innlegg

Eg kan skaffe "billig" chip tuning fra OCT Tuning til alle biler av nyere dato, fra ca år 2000

dette er ikkje box eller bytte av chip, men flash av ecu.

 

Er det interesse for dette?

 

Pris i området rundt 6000-6500 kr for dei fleste tdi biler^,

omtrent det samme for bensin turbo.

 

Bilen må leveres på Gjøvik, må påregne 1-2 timer ventetid.

 

NB! Dette er inkludert garanti og tuv godkjenning!

 

Send PM dersom du er intressert. Eller 95 83 94 88.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager men dette var liksom dråpen som får meg til å skrive dette..

 

Vil ALLE gjøre penger på tuning nå??

pimpride + powerchip + deg + ts + es + div

 

Gleder meg til noen går på en skikkelig smell i en eller annen form på dette området snart sånn at det hovedsaklig er de seriøse som står igjen..

 

Edit: 6-6500.- er forresten ikke billig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager men dette var liksom dråpen som får meg til å skrive dette..

 

Vil ALLE gjøre penger på tuning nå??

pimpride + powerchip + deg + ts + es + div

 

Gleder meg til noen går på en skikkelig smell i en eller annen form på dette området snart sånn at det hovedsaklig er de seriøse som står igjen..

 

Edit: 6-6500.- er forresten ikke billig..

 

Det er lettvint for de som bor på Gjøvik/Toten og omegn. Derfor er dette et flott tilbud. Ellers så har man jo også DTE Tuning på Kirkeby næringssenter. Om det er billig eller ei vil jeg ikke uttale meg om, men har da sett priser langt over dette...

 

Edit: Slik du legger det frem får du dette firmaet til å virke som useriøst, har du noe grunnlag for dette? Tenk om vi skulle klaget slik som du gjør nå når ES, FMS, TS osv. startet opp? Et sted må man jo begynne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på ingen måte hevdet at dette er et useriøst opplegg, jeg bare bemerker at klubben ser ut til å bli oversvømt av chip tunere, med intet annet motiv en å tjene penger, noe som i og for seg selv er et helt kurant motiv, og kanskje jeg bare skulle holdt kjeft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på ingen måte hevdet at dette er et useriøst opplegg, jeg bare bemerker at klubben ser ut til å bli oversvømt av chip tunere, med intet annet motiv en å tjene penger, noe som i og for seg selv er et helt kurant motiv, og kanskje jeg bare skulle holdt kjeft.

 

Nettopp, å tjene penger er et kurant motiv, men det er eksempler som du nevner i innlegget ditt hvor penger har blitt alt og service er fraværende..desverre. Så å si at dere får selge chip og dere andre kom for sent på markedet er BS fra ende til annen.

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... kanskje jeg bare skulle holdt kjeft.

 

Ja, kanskje det. Du fremstår som negativ til alt som har med effektøkning og biler med høy effekt å gjøre. Ikke alle som er interessert i å klistre på plastikk på bilen, men driver ikke å legger inn negative innlegg i tråder hvor dette er omtalt heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Artig lesing etter ferien... :D

 

Eg er seriøs,

men dei som vil dra til ES,TS o.l må berre få dra dit,

eg har vore der sjølv og, og stort sett vore bra fornøgd.

 

Men eg veit at for folk rundt oppland her, så kan det være litt vanskelig å ta ei dag fri for å få chippe bilen sin, så eg kan ta dette på kveldstid for dei som er intressert, og ja eg jobbar ikkje gratis,

men eg sitt ikkje å tjener 6-7000 kr per chip slik som noken andre gjer,

eg er egentleg berre mellomleddet her.

 

Kan ringe 95 83 94 88,

og det ser ut som om me ikkje treng å være så mange for å få god pris.

Ta kontakt for tilbud.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kanskje det. Du fremstår som negativ til alt som har med effektøkning og biler med høy effekt å gjøre. Ikke alle som er interessert i å klistre på plastikk på bilen, men driver ikke å legger inn negative innlegg i tråder hvor dette er omtalt heller.

Power before plastic har og alltid vore mitt motto,

men ein kan ikkje sjå ned på andre for det... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå slenger jeg bare ut noe jeg har lurt på lenge her. Så hvis noen ikke liker det eller det er helt på jordet får de bare si ifra.

Det jeg tenker er at si A4 1,9 tdi har det og det oppsettet. Hvis man da skaffer ett programm til å optimalisere det så skjønner jeg ikke hvorfor det skal koste så mye. Hvis det bare er å koble opp på ecu så er jo det gjort på 0,niks og kan gjøres på alle A4 1,9tdi. Si du fikser programmvaren til 50000 da. Chipper du 20 biler koster det 2500 pr bil. Chipper du 100 biler koster det 50 kr pr bil. Ser div firmaer tar 10 000 kr pr bil å chipe. Lurer da på hvor mye rene inntekter eks TS har på chipping som har chippa mange hundre biler. Regner ikke med at det koster dem 1 kr engang å chippe en bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Power before plastic har og alltid vore mitt motto,

men ein kan ikkje sjå ned på andre for det... ;)

 

Må bare si meg enig i motto ditt også. Har heller en bil som ikke vinner noe på utstilling sålenge jeg vet at jeg kan bruke bilen min og at den kjører fra han som har stailet bilen ubrukelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå slenger jeg bare ut noe jeg har lurt på lenge her. Så hvis noen ikke liker det eller det er helt på jordet får de bare si ifra.

Det jeg tenker er at si A4 1,9 tdi har det og det oppsettet. Hvis man da skaffer ett programm til å optimalisere det så skjønner jeg ikke hvorfor det skal koste så mye. Hvis det bare er å koble opp på ecu så er jo det gjort på 0,niks og kan gjøres på alle A4 1,9tdi. Si du fikser programmvaren til 50000 da. Chipper du 20 biler koster det 2500 pr bil. Chipper du 100 biler koster det 50 kr pr bil. Ser div firmaer tar 10 000 kr pr bil å chipe. Lurer da på hvor mye rene inntekter eks TS har på chipping som har chippa mange hundre biler. Regner ikke med at det koster dem 1 kr engang å chippe en bil.

Eg som kjøper software fra moderfirmaet i Sveits/Østerrike, eg betaler samme sum kvar gang.

Men dei som har muligheit for å kopiere software/lage sjølv har selfølgelig ein heilt anna fortjeneste.

 

Nå skal det være sagt at det er vel ikkje så mange som flasher software heller da,

det mest vanlige i dag er vel fortastt fysisk bytte av chip. Med dei fordeler og ulemper det medfører.

 

TS var nemnt, og dei har nok høge utgifter med lokaler, folk, og annonser,

så eg skjønner at dei må ta ein del for å dekke dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager men dette var liksom dråpen som får meg til å skrive dette..

 

Vil ALLE gjøre penger på tuning nå??

pimpride + powerchip + deg + ts + es + div

 

Gleder meg til noen går på en skikkelig smell i en eller annen form på dette området snart sånn at det hovedsaklig er de seriøse som står igjen..

 

Edit: 6-6500.- er forresten ikke billig..

 

 

Kanskje du også skulle ha funnet på noe lignende slik at du ikke hadde trengt å brukt tida di på å kritisere alt og alle her på forumet, du har åpenbart for lite å bruke tida di på.

 

Garantert mange som er enig i dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå slenger jeg bare ut noe jeg har lurt på lenge her. Så hvis noen ikke liker det eller det er helt på jordet får de bare si ifra.

Det jeg tenker er at si A4 1,9 tdi har det og det oppsettet. Hvis man da skaffer ett programm til å optimalisere det så skjønner jeg ikke hvorfor det skal koste så mye. Hvis det bare er å koble opp på ecu så er jo det gjort på 0,niks og kan gjøres på alle A4 1,9tdi. Si du fikser programmvaren til 50000 da. Chipper du 20 biler koster det 2500 pr bil. Chipper du 100 biler koster det 50 kr pr bil. Ser div firmaer tar 10 000 kr pr bil å chipe. Lurer da på hvor mye rene inntekter eks TS har på chipping som har chippa mange hundre biler. Regner ikke med at det koster dem 1 kr engang å chippe en bil.

 

 

Jeg skjønner at noen tror dette.

 

Det som er fakta er at det er sinnsykt mange forskjellige styreenheter og selv om styreenheten heter det samme på både Bosch nr , boks nr og diesel nr så er det ikke noe som tilsier at programmet er helt likt.

 

Det skal 1 hexa tall feil i programmet til for at bilen ikke starter og kanskje aldri kommer til å starte igjen med den boksen. Et tall har 9 forskjellige kombinasjoner, 2 tall= 81 forskjellige 3= 729 forskjellige osv.

 

Jeg har på di 2 siste årene chipet over 600 biler og det er svært sjelden at jeg kommer over programmer som er lik og kan brukes på nytt. På endel biler der programmet er helt likt så er det en form for startsperre i dysekodingen og et chassi nr i programmet som man kanskje ikke klarer å se.

 

Mn en ting som jeg ikke helt har skjønnt er at det er veldig mange som mener at dem som trimmer biler ikke skal ta seg betalt , klager dere like mye når dere handler klær eller mat ??

 

Dem som er store på tuning og virkelig leverer topp produkter har også veldig mye utgifter som er bundet opp i utstyr , verksted , annonser, kjøretøy osv.

 

For å si det slik så finnes det chiptuning til enkelte biler som koster 70 000kr , dette er bare en omprogrammering av ECU.

 

Det som jeg syns er veldig negativt og er blitt en trend det siste året er at det dukker opp tunere overalt som har fått seg en billig leverandør i tyskland på enkle programmer og som ikke stifter firma men selger privat og ikke betaler mva, skatt, arbeidsgiveravgift, lønn, forsikring fordi alt er svarte penger og rett i lommen. Da trenger man jo ikke tjene noe særlig med penger heller siden dem sitter igjen med like mye som vi som er "dyre".

 

Sier ikke at du Roar gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner at noen tror dette.

 

Det som er fakta er at det er sinnsykt mange forskjellige styreenheter og selv om styreenheten heter det samme på både Bosch nr , boks nr og diesel nr så er det ikke noe som tilsier at programmet er helt likt.

 

Det skal 1 hexa tall feil i programmet til for at bilen ikke starter og kanskje aldri kommer til å starte igjen med den boksen. Et tall har 9 forskjellige kombinasjoner, 2 tall= 81 forskjellige 3= 729 forskjellige osv.

 

Jeg har på di 2 siste årene chipet over 600 biler og det er svært sjelden at jeg kommer over programmer som er lik og kan brukes på nytt. På endel biler der programmet er helt likt så er det en form for startsperre i dysekodingen og et chassi nr i programmet som man kanskje ikke klarer å se.

 

Mn en ting som jeg ikke helt har skjønnt er at det er veldig mange som mener at dem som trimmer biler ikke skal ta seg betalt , klager dere like mye når dere handler klær eller mat ??

 

Dem som er store på tuning og virkelig leverer topp produkter har også veldig mye utgifter som er bundet opp i utstyr , verksted , annonser, kjøretøy osv.

 

For å si det slik så finnes det chiptuning til enkelte biler som koster 70 000kr , dette er bare en omprogrammering av ECU.

 

Det som jeg syns er veldig negativt og er blitt en trend det siste året er at det dukker opp tunere overalt som har fått seg en billig leverandør i tyskland på enkle programmer og som ikke stifter firma men selger privat og ikke betaler mva, skatt, arbeidsgiveravgift, lønn, forsikring fordi alt er svarte penger og rett i lommen. Da trenger man jo ikke tjene noe særlig med penger heller siden dem sitter igjen med like mye som vi som er "dyre".

 

Sier ikke at du Roar gjør det.

 

 

Bra sagt, Roar har firma så han gjør tingene sine ordentlig.... Problemet blir når folk som ikke har noen form for peiling på dette begynner å uttale seg... Men jeg er enig i mye, når noen kan levere tuning for 2000 kr bør det ringe en bjelle hos de fleste spør du meg... Kjøper man programmer fra en seriøs leverandør så koster programmet det dobbelte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner at noen tror dette.

 

Det som er fakta er at det er sinnsykt mange forskjellige styreenheter og selv om styreenheten heter det samme på både Bosch nr , boks nr og diesel nr så er det ikke noe som tilsier at programmet er helt likt.

 

Det skal 1 hexa tall feil i programmet til for at bilen ikke starter og kanskje aldri kommer til å starte igjen med den boksen. Et tall har 9 forskjellige kombinasjoner, 2 tall= 81 forskjellige 3= 729 forskjellige osv.

 

Jeg har på di 2 siste årene chipet over 600 biler og det er svært sjelden at jeg kommer over programmer som er lik og kan brukes på nytt. På endel biler der programmet er helt likt så er det en form for startsperre i dysekodingen og et chassi nr i programmet som man kanskje ikke klarer å se.

 

Mn en ting som jeg ikke helt har skjønnt er at det er veldig mange som mener at dem som trimmer biler ikke skal ta seg betalt , klager dere like mye når dere handler klær eller mat ??

 

Dem som er store på tuning og virkelig leverer topp produkter har også veldig mye utgifter som er bundet opp i utstyr , verksted , annonser, kjøretøy osv.

 

For å si det slik så finnes det chiptuning til enkelte biler som koster 70 000kr , dette er bare en omprogrammering av ECU.

 

Det som jeg syns er veldig negativt og er blitt en trend det siste året er at det dukker opp tunere overalt som har fått seg en billig leverandør i tyskland på enkle programmer og som ikke stifter firma men selger privat og ikke betaler mva, skatt, arbeidsgiveravgift, lønn, forsikring fordi alt er svarte penger og rett i lommen. Da trenger man jo ikke tjene noe særlig med penger heller siden dem sitter igjen med like mye som vi som er "dyre".

 

Sier ikke at du Roar gjør det.

 

Neida eg tåler dette.

 

Eg betaler sum per program,

og kan ikkje bruke dette oppatt.

 

Eg betaler alt av avgifter, og sover med god samvittigheit.

 

Eg trur kanskje andre på dette forumet bør sover dårligere,

som driv med såkalla cowboy trimming....

Drit billig, uten kvittering, uten bremsepapir, uten tuv godkjenning... : smil :

Eg hadde ikkje gjordt det med ein bil til 350 000kr og oppover... ;)

 

Morlaen er, ikkje kjøp billlig trim uten kvittering og papir.

Det kan bli dyrt.... ;)

 

PS! Er det noken andre i Norge som leverer med motor og drivverksgaranti, inkludert i prisen?

Sjå her: http://www.oct-tuning.no/pages/oct%20tuning%20garanti.doc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har motor og drivverksforsikring som ekstra til kunder som ønsker det. Gjelder spesielt biler med nybilgaranti. Men nå har vell tråden din blitt nok utvannet. Lykke til med salget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.......kanskje jeg bare skulle holdt kjeft.

 

Ja gjør det og ikke ødelegg andre sine tråder:fy:.....noe du lurer på så kan du sende PM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.