Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg var ute å kjørte her om dagen ville ikke kassa gire fra 1. til 2. gir. Fikk heller ikke gira i noen av de andre girene. Stoppa bilen og fikk da til å sette den i gir. Leverte deretter bilen til verksted som har kontantert at bilen går verken forover eller bakover selv om den står i gir og de har derfor konkludert med at bilen må ha ny kasse. Slik jeg forsto det på verkstedet var det også lurt å bytte cluch med det samme man bytta kasse.

Slik jeg har forstått det blir dette en dyr operasjon og jeg lurer derfor på om noen her på forumet kan gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre. Bør jeg kjøpe ny kasse, byttekasse eller brukt? Kan kassen repareres, evt. hvor bør jeg gjøre dette og hvor mye vil det koste?

Jeg bor i nærheten av Trondheim hvis dette er av betydning.

Mvh.

Erlend Hovdal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billgste er brukt kasse - alt annet blir dyyyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg tro, men det er vel litt bedre å få den overhalet evt. byttet de delene som var ødelagt/slitt slik at jeg ikke risikerer at det ryker om 2 uker igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg tro, men det er vel litt bedre å få den overhalet evt. byttet de delene som var ødelagt/slitt slik at jeg ikke risikerer at det ryker om 2 uker igjen.

Sant nok. Men det blir fort dyrt å la et verksted gjøre dette.

Ta heller å smokk inn en ok byttekasse også kan du overhale og fikse på kassa di selv imens.

Legg ut "ønskes kjøpt annonse" på forumet her så dukker det nok opp en til en ok pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, har sendt kassa til overhaling nå. Tar ingen sjangser, er så kjedelig om det ryker igjen. Bytter også clutchen samtidig, noe mer jeg bør huske på?

- Erlend

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.