Bremselys konstant på, diagnose sier br.bryter men bytte hjalp ikke. A4 (8E)

Anbefalte innlegg

Jaja, har gått til det drastige steget og kjøpt "ny" bil. En 2002 Audi A4 1,9TDI 130hk.

ESP lampa kunne lyse en sjelden gang sa selgeren, hos meg har den lyst titt og ofte. Han opplyste også at det var kast i ene felgen som de ikke klarte å balansere bort. Greit nok, rista jo når jeg prøvekjørte Ble som dere vet handel alikevel. Jeg har nå tatt av 19" replika felgene, og konstantert at 3 er urunde/kast i. Ble ikke så tøff bil på 15" felger med piggfritt men men.

Ristingen ble jeg i hovedsak kvitt, men jeg kjenner ennå vibrasjoner fra motoren. Dette er den eneste dieselen jeg prøvekjørte, så jeg har veldig lite å sammenligne mot. Men rett etter omleggingen så har glødelampa også begynt å lyse. Sånn som jeg forstår i den tyske instruksjonsboken så kan dette ha med motorstyringen å gjøre. Kan det være noen sammenheng mellom denne varsellampen og vibrasjonene fra motoren?

Feilkoder skal såfall leses av i morra, kanskje jeg får en indikasjon da.

Bilen har ikke vært på merkeverksted-service siden 2004, kun oljeskift og nødvendige reperasjoner på div. verksteder. Bilen er jo 5 år gammel nå, så lurer litt på hva jeg skal gjøre. Bytte oljer,filter+++ selv, eller betale i dyre dommer for et usselt stempel. Innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk også opp den motor styrings lampa på min 01 a4 2.0. Det ble byttet coiler i første omgang på den. Så dukka den jaggu meg opp igjen gitt, å da var det lmm som måtte byttes. Ikke stor utgiftene. coiler og lmm kom på 4 - 5000 med arbeid om jeg ikek husker feil. Dette var på Møller lillehammer. Nå er det jo ikke sikkert dette er med din bil, men jeg lufter hva som skjedde og ble gjort på min.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er såfall ikke coilene, men lmm kan det jo være. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er som på eldre TDI'er har glødelampen i tillegg til å indikere glødingen også funksjon som "check engine"-lampe.. Om den lyser/blinker mens motoren går er det en feil som kan leses av med f.eks. Vag-Com..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at glødelampen lyser kan også være bremselysbryteren som er gåen. Hadde det problemet på 1,9TDI Touran jeg hadde og det var ikke noe nytt problem sa de som tok inn bilen. Dette kan lett leses av med VAG-Com som er foreslått her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kanskje vi er inne på noe der, cruise-controllen driver å fjusker den og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kanskje vi er inne på noe der, cruise-controllen driver å fjusker den og.

Den fusket også på Touranen i den sammenhengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått lest av med diagnose-apparat. Kjekk tingest som tar de fleste biler, til ca 40 000kr.

17664 - Engine coolant temperature (ECT) sensor - open circuit/short to positive.

Forklarer hvorfor nåla i instrumentet har vært død et par ganger.

16955 - Stop lamp switch/brake pedal position (BPP) switch - circuit malfunction.

Håper en ny slik ordner både ESP, glødelampen, bremselyset som nå lyser HELE tiden og Cruise controllen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp!

Nå har jeg bytta bremselysbryter, men bremselysene lyser fortsatt konstant. Drar ut sikringen når jeg skal parkere bilen for ei stund.

Feilkoden er det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp!

Nå har jeg bytta bremselysbryter, men bremselysene lyser fortsatt konstant. Drar ut sikringen når jeg skal parkere bilen for ei stund.

Feilkoden er det samme.

Hadde samme feil med bremselyset på A3`en jeg hadde for en liten stund siden. Da måtte bremselysbryteren justeres. Aner ikke hvordan det ble gjort da jobben ble gjort på verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann å dra "hendelen" inn/ut for å tilpasse avstanden til pedalen. Det er jo slik at lyset skal lyse når bryteren ikke er aktivert. Det er nok ikke tilfelle i denne saken.

Håper du ikke betalte mye for å få det gjort på verksted. 30 min med arbeid på min såfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann å dra "hendelen" inn/ut for å tilpasse avstanden til pedalen. Det er jo slik at lyset skal lyse når bryteren ikke er aktivert. Det er nok ikke tilfelle i denne saken.

Håper du ikke betalte mye for å få det gjort på verksted. 30 min med arbeid på min såfall :)

Var garanti jobb så kostet ikke meg noe;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan prosedyren man skal følge når man monterer bremselysbryter?

Møller er selvsagt så sære at man må sette inn bilen før de gidder å bla i reperasjonsmanualene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.