#1 Skrevet Juni 25, 2007 Skal til å bytte kilereima på A4en min en 97mod 1,8, noen som har gjort det før å kan hjelpe me fremgangsmåten??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2007 Ingen som har gjort dette før, og vett koss en ska gjør det??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2007 Se ned mellom motor og kjøle vifta, så ser du strammeren. På strammeren passer en 16-17 mm fast nøkkel, hvis du ikke har spes verktøy. Bøy den til en av sidene, og reima slakker seg. Må ta i litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2007 Er det den reima som skal byttes da? Er strammer på flatreimene, men ikke på kilereimen. Der er ene reimskiva 2-delt, og festet på den andre halvdelen med 3-4 bolter. Disse må skrues ut, og så kan ny reim taes på, og sette det hele på plass igjen. Er vanvittig dårlig plass da mellom reimskiva og radiator, så er nok en fordel å sette fronten i servicestilling. Men jeg fikk det til etter innkjøp av 1/4" ringnøkkel på biltema, hvor jeg satte fast umbraco-bitset, og kom innimellom og fikk skrudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2007 Hva mener du me fronten i servcestilling?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2007 Mener det er støtfanger av, og ta ut boltene som holder fronten, og erstatte med noe lengere bolter, og trekke hele fronten fram, inkl radiator osv. Er vel noe mindre skruer her og det. Men har ikke gjort det selv enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2007 man trenger ikke å vippe frem fronten...er ikke no problem å dytte den nedi mellom.... gjort dette mange ganger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2007 Bare for å utfylle det Renè sier; Hvis du skal BYTTE vannpumpe-reima, den lille nusselige, så pleier jeg klippe/kappe den gamle. Så kan du bare "tre" den nye innpå og "rulle" den på plass med håndmakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2007 er det bare den lille så sitter den feste med to festeskruer som du kommer til unnen i fra uten prob... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...