Nordvest 2007- et reisebrev

Anbefalte innlegg

Nå har det stått litt stille her igjen, men nå er det faktisk ganske uforskyldt, siden jeg har hatt et ublidt møte med et av kastanjetrærne i Bygdøy Allè. I følge sjukehuset så har jeg "En del ribbensbrudd", 4 som de så med en gang, men han hadde mistanke om flere. Men jeg er jo sjukemeldt eistund, så så snart jeg klarer å sitte såpass lenge rolig foran pc'n, så kommer det nok flere episoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stygt å si det, men er det det man kaller "hell i uhell"? (for oss lesere)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,det kunne nok gått mye verre, selv om det ikke har kjentes sånn ut de siste dagene. Men nå ser jeg lys i tunnelen, for i dag klarte jeg faktisk å komme meg ut og inn av bilen, så da slipper jeg å sitte som en sjuende far i huset her hjemme i hvertfall.

Men det har vært temmelig vondt gitt. Jeg trodde nyresten var vondt når jeg hadde det, men dette har vært en god del hakk verre, selv om jeg har spist smertestillende som sukkertøy siste uke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mere folk på plass var det bare for Andreas å fange flere måker, og Peder tok igjen ansvar og stekte villig vekk. Og her har jeg en innrømmelse å komme med Peder. Det var jeg som var så uheldig å tråkke på glasset med næringsdrikk som du hadde stående.

Matvrak2.jpg

Knust glass.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Christer fant fort summetonen med de andre, og her forteller han alle at han er sterkest av alle fra Ørsta. Trond bryr seg ikke nevneverdig om det kan man si.

Men VACN tv's interesse er vekket, og andreas filmer ivrig med sitt spesielle filter på mikrofonen, som filtrerer bort ufine ord.

Jan Christer.jpg

Uinteressert Trond.jpg

Sokk på kameraet.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par av gutta mente jo at det var litt fælt at ikke Jan Christer fikk vise hvor sterk han er, så en av dem stilte opp til håndbak, og vi ser jo at Jan Christer vant??? NOT.

Håndbak.jpg

Håndbak tap.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Christer unnskyldte seg med at det selvsagt var i bryting at han var best, så han fant den fulleste personen på stranden for å bevise det.

Bryting.jpg

Bryting seier.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter dette følte Jan Christer at det var på tide han tok litt tid alene for å ta et alvorsord med sin beste venn. Noen overhørte han si: "En dag kan vi få dette til å vokse"

Tissemann.jpg

Tissemann2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette førte til at flere ville snakke med sine beste venner, og han som tapte brytingen prøvde til og med å få til et nærgående intervju med Jan Christer sin beste venn.

Flere snakker med junior.jpg

Intim samtale.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars Andreas fant ikke sin venn, selv om han lette skikkelig godt.

Andreas prøver å få tak i junior.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I pur lykke over seieren i brytingen, utførte Jan Christer sin egen lille seiersdans på stranden

Dancing queen1.jpg

Dancing Queen2.jpg

Dancing Queen3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjetil syntes dette var noe å skrive hjem om, mens Andreas konsentrerer skikkelig for å få fanget dette på film.

Terje prøver å virke uberørt, men lykkes vel ikke helt kanskje? Skal røyken sitte den veien da, Terje? Har du tenkt til å blåse i stedet for å suge?

Kjetil tekster.jpg

Konsing.jpg

sIGARETT.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens Jan Christer feirer uhemmet ved å vise fram kveldens desidert mest skrytete bokser, ble taperen stadig mere deprimert. Han prøvde å imponere med en spennende kroppsholdning, men til slutt brøt han sammen og innså nederlaget.

Bokser.jpg

Ustødig.jpg

Nedbrutt.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som den danseløven han er prøvde Per O. å oppmuntre han ved å ta han med på en skikkelig svingom, men det så ikke ut som det hjalp heller.

Danseløver.jpg

Dansing2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enden på historien om den uheldige bryteren ble at han ikke orket å gå helt hjem, og bestemte seg for å ta en hvil i bakken. Han er den eneste jeg har sett som prater i søvne i telefonen. Andreas forteller oss andre hvor genialt det er å ligge slik for å spare energi til å orke resten av bakken.

Sleeping beauty1.jpg

Sleeping beauty 3.jpg

Sleeping beauty 2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens Terje ser litt mutt ut på grunn av sin Parkinson, er Øistein strålende fornøyd med å ha funnet sitt offer for kvelden.

Morsk Terje.jpg

Napp.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....Og her har jeg en innrømmelse å komme med Peder. Det var jeg som var så uheldig å tråkke på glasset med næringsdrikk som du hadde stående.

attachment.php?attachmentid=72249&stc=1&

Det var det jeg visste det ! Er det rart jeg enda opp med å være edru hele natta da..... : bråk ::P

I pur lykke over seieren i brytingen, utførte Jan Christer sin egen lille seiersdans på stranden.

attachment.php?attachmentid=72273&stc=1&

Ååå...det var DER uttrykket "naken neger" kom fra ja... Skjønte jeg hadde gått glipp av noe : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kom tiden for å sjekke ut hva Ålesund hadde å by på av uteliv, og vi ringte den lokale MB-entusiastklubben for å få skyss på byen av biler med medlemsnummeret på taket. Når sjåføren fikk vite hvilken klubb vi var fra, ble han oppsatt på å bevise hva mæsjen var god for, og var vel oppe i rundt 170km/t på turen inn til byen. Det var neste så vi alle ble edru igjen etter å ha vært med i en farkost med sportsfjæring på linje med en middels fiskeskøyte.

Mens vi ventet, holdt Andreas et opplysende foredrag om hvorfor Kjetil måtte lade opp bilen sin for at den skulle være i toppform til utstillingen.

Lader elbil.jpg

Mens vi venter 3.jpg

Mens vi venter1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han derre Andreas må være litt av en skrue...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi kom fra til første utested, foreslo Flode at vi skulle ta en tur på Hylla pub, siden alle hadde advart oss mot den. Vi fulgte rådet hans og meg selv, Bjørn Even, Andreas og etter hvert Helge satte kursen opp til taket av byen.

Flode.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GUD HJELPE OSS ALLE!!! Spesiellt meg selv..hehe

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. :P

Morsom kveld var det hvertfall..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel inne på Hylla pub klarte vi såvidt å åle oss fram til et ledig bord blant begge de to andre som var der.

Som vanlig gikk jeg bort til DJ'n (les:bartenderen), og spurte om han ikke kunne ta en av Rune Rudberg. Det reddet tydeligvis kvelden hans, for han lyste opp, og sa at selvfølgelig hadde han det.

Snart runget "Ut mot havet" gjennom lokalet, og mens Andreas digget hemningsløst og sang med, sloss to halvnakne damer utenfor vinduene. Vi gikk ut fra at det var en del av underholdningen på dette førsteklasses etablissementet.

Ut mot havet 1.jpg

Ut mot havet 2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, så jeg savner den plassen !

Verdens beste pub, uten tvil.

For øvrig : Gud hjelpe meg.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For øvrig : Gud hjelpe meg.......

Kan hjelpe deg jeg, Flode ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hvert fant vi ut at det var tiden for å finne veien tilbake til campingen. Mens jeg ringte etter drosje syntes Andreas det var en god idè å slappe av litt på fortauet.

Taxikø.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.