#1 Skrevet Juni 26, 2007 Hei! Gikk til innkjøp av en 92` S4 for en liten stund siden. Merket etter en stund at rattet ristet en del under kjøring. Har nå funnet ut at hjulene framme ruller skjevt. Nye UFO bremser ble montert like før jeg kjøpte bilen, og det er her problemet ligger. Er det mulig å montere dette skjevt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2007 Hei! Gikk til innkjøp av en 92` S4 for en liten stund siden. Merket etter en stund at rattet ristet en del under kjøring. Har nå funnet ut at hjulene framme ruller skjevt. Nye UFO bremser ble montert like før jeg kjøpte bilen, og det er her problemet ligger. Er det mulig å montere dette skjevt? Montere bremse skivene skjevt? Var det ikke hjulene som ikke var runde da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2007 Hjulene ruller skjevt i et resultat av at UFO bremsene er skjeve. (det er kast i dem) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2007 Annleggsflaten til felgene/UFO skivene er ikke skikkelig rengjort før montering? Plukk av hjulene og skivene, rengjør og montèr igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2007 kast vil si unormal risting. skjevt vil bety at forstilling må justeres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2007 Hei! Dette er ganske normalt, spesielt på billige dekk, at man kan få kast i dekket. Det hadde jeg på vinterhjulene på min forrige S4 (uten ufo). Kast i dekket oppleves ikke likt som om man har kast i hjulet. Kast i dekket gjør at man ofte får en horisontal dirring i hele bilen som varer hele veien og ikke på en bestemt hastighet. Prøv med et annet hjulsett så finner du vel ut av det. Om det ikke er det så tror jeg likevel ikke at det er skeivmontasje av ufo. Da ville jeg fått sjekket spissingen på hjulene. Tror riktignok at de skal være rimelig ut av kurs for at man merker skeiv spissing på dirring i bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...