Tips til lufting av kjølesystem?

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noen gode tips til å lufte kjølesystemet på en Audi 90 med KV femmer.

Måtte bytte radiator og etter det er temeraturen og viftestyring vært helt på tryne til tider. hopper og spretter, men funger også normalt i korte perioder.

Regner med at dette skyldes luft, men aner ikke hvordan man jeg skal få ut det resterende.

Mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har hatt problem med luft i kjølesystemet på en femmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har hatt problem med luft i kjølesystemet på en femmer?

Jeg har luftet det flere ganger på min, det er en NG da, men det er sikkert samme helvete.

Det tar bare lang tid og er et slit, på min er det en lufteventil på ene slangen til varmeregistret, men den er av plast så jeg turte ikke å ta for hardt i på den, så jeg luftet gjennom ekspansjonstanken. Det bare tar tid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan og løsne på ekspansjonsbeholder og løfte den høyere, den lufteskruen inn til varmeregister kankk på min da jeg luftet sist, så sitter den hardt la den være;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.