Anbefalte innlegg

Jah, da ble det motorhavari på min A6, var kun kjørt 12.000. Nå som jeg hadde lagt den ut til salgs også!! :/

Det er bestilt en helt ny motor ihvertfall..

Hva mener dere om dette? Blir det vanskeligere å selge bilen med helt ny motor mon tro??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah, da ble det motorhavari på min A6, var kun kjørt 12.000. Nå som jeg hadde lagt den ut til salgs også!! :/

Hva mener dere om dette? Blir det vanskeligere å selge bilen med helt ny motor mon tro??

det blir vel heller lettere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har skjedd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har skjedd?

Ikke godt å si.. Oljetrykk lampa begynte å lyse, kom litt ulyder fra motoren.. De lydene hørtes ikke så ille ut faktisk.. Idag konstaterte Audi verkstedet at det er motorras, og jeg vil få en helt ny motor på nybilgarantien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av en hastighet du selger bilene dine i Jim :)

Skal du gå billøs å vente på Tiguan nå eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synd.. fikk ny motor i min også faktisk.. da var det oljepumpa som skar seg, vet du grunnen til at din havarerte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synd.. fikk ny motor i min også faktisk.. da var det oljepumpa som skar seg, vet du grunnen til at din havarerte?

nesten "godt" å se at det ikke bare er jeg som har slitt med motorras på ny bil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av en hastighet du selger bilene dine i Jim :)

Skal du gå billøs å vente på Tiguan nå eller?

Hehe.. Vet ikke helt hva det blir enda.. Har ikke helt bestemt meg! Blir søsterens MB B-klasse imellomtiden ihvertfall.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De klarte faktisk ikke å finne feilen og måtte tilkalle en spesialist fra Frysja eller noe sånt..

Er ikke den mest tekniske personen, men fikk med meg at det var et drev og noe annet som hadde blitt ødelagt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De klarte faktisk ikke å finne feilen og måtte tilkalle en spesialist fra Frysja eller noe sånt..

Er ikke den mest tekniske personen, men fikk med meg at det var et drev og noe annet som hadde blitt ødelagt..

Hos meg var det et spjeld som løsnet, og slo borti et stempel eller no.. enden på visa var hvertfall totalras, og ny motor.. skulle jo nesten tro verdien på bilen økte, med ny motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg var det et spjeld som løsnet, og slo borti et stempel eller no.. enden på visa var hvertfall totalras, og ny motor.. skulle jo nesten tro verdien på bilen økte, med ny motor?

Har hørt så mye forskjellig egentlig.. Jeg tror at folk flest kanskje er skeptiske å kjøpe en bil med ny motor? Nå er bilen min fortsatt forholdsvis ny, er usikker på om folk flest er skeptiske til ny motor i så ny bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare pass på at motor-bytte blir ordentlig dokumentert. Kan jo fort bli litt "å.... hvorfor er motor byttet da? Hvem har gjort dette da?"

Litt O.T. Ene læreren jeg hadde på skolen (bilmekaniker) har en sønn som har null peil på bil. Sønnen lånte bilen til "pappa" for han skulle opp på fjellet en tur. Etter en stund ringte han og sa han måtte hentes, bilen hadde stoppet. "pappa" (læreren min) lurte på hva som hadde skjedd, men det visste jo selvfølgelig ikke sønnen, for han har jo null peil på bil. Men han kunne informere om at det hadde begynnt å lyse et rødt lys i instrumentene! Men da karen ikke visste hva dette var for noe greier, så hadde han bare kjørt videre.........! Endte med total-havari, alt var sprengt. Var olje-lampa som begynnte å lyse.......

Lykke til med ny motor, se det positive i det, du får ny på garantien. ;)

Jeg for min del hadde bare vært glad om jeg skulle kjøpe en bil, og det er flett ny motor i den, men da bare om det er god dokumentasjon på det. Er jo mye "hjemme-i-garasjen" mekk som ikke er like god. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare pass på at motor-bytte blir ordentlig dokumentert. Kan jo fort bli litt "å.... hvorfor er motor byttet da? Hvem har gjort dette da?"

Litt O.T. Ene læreren jeg hadde på skolen (bilmekaniker) har en sønn som har null peil på bil. Sønnen lånte bilen til "pappa" for han skulle opp på fjellet en tur. Etter en stund ringte han og sa han måtte hentes, bilen hadde stoppet. "pappa" (læreren min) lurte på hva som hadde skjedd, men det visste jo selvfølgelig ikke sønnen, for han har jo null peil på bil. Men han kunne informere om at det hadde begynnt å lyse et rødt lys i instrumentene! Men da karen ikke visste hva dette var for noe greier, så hadde han bare kjørt videre.........! Endte med total-havari, alt var sprengt. Var olje-lampa som begynnte å lyse.......

Lykke til med ny motor, se det positive i det, du får ny på garantien. ;)

Jeg for min del hadde bare vært glad om jeg skulle kjøpe en bil, og det er flett ny motor i den, men da bare om det er god dokumentasjon på det. Er jo mye "hjemme-i-garasjen" mekk som ikke er like god. :)

Er et Autorisert Audi verksted som gjør jobben siden det går på nybilgarantien. Er jo en selvfølge at de gjør jobben ordentlig og at det stemples i serviceheftet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde være greit å selge med ny motor ja. Definitivt et pluss om det er en sak som dette i min bok.

Med litt flaks er jo årsaken til motorhavariet løst i den du nå får inn i bilen og du har nesten et bra argument for å kjøpe din mot en annen "nesten helt ny" (som dette jo absolutt er!) bil uten motorbytte ;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har verkstedet fått motoren, Importøren hadde en på "lager".. Tar kanskje ikke så lang tid før jeg får bilen tilbake, mest sannsynlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor type er det snakk om her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper en A6 2,0 tdi siden det er det som står i avataren hans;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja riktig, det første du blir blind på er øynene:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du bekymrer deg for, og visse folk vil nok stille seg skeptiske til at bilen har hatt ras.

Særlig siden det er en ny og relativt dyr bil-

-Men om du forklarer situasjonen nøye og får garantien utvidet og bokført bør det jo gå flott.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apros drittmotorer og andre årsaker...:

Var på klubbtreffet på Lierskauen i vår og snakket med mekanikerne...

Hadde jeg hatt en nyere Audi med mye HK ville jeg kjørt den "snilt", spesielt om jeg hadde hatt automatkasse i den...

De stod med jobb til under arma. Turte ikke å annonsere, da ble de kvælt i arbe...sa de.

Kombinasjonen mye hk, litt hard høyrefot, og ny/nyere motor er ikke alltid den beste.

Da er det kjekt å kjøre gammel golf med motor som ser ut til å ha ni liv...

Skal du ta liv av en gammel 112 hk må du gjøre det med overlegg.

He-he

.-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Serdeles udokumenterte rykter, men kilder skal ha det til at driven etter "longlife" service ikke nødvendigvis er helt heldig for alle innvolverte komponenter i nyere biler : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge motoren er byttet på garanti og av ett autorisert VAG verksted hadde jeg som bruktbilkunde ikke hatt noe negativt imot det.Broren min kjøpte nettopp en polo som hadde byttemotor pga havari etter 60`km (pga manglende innkalling til aksjon).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge motoren er byttet på garanti og av ett autorisert VAG verksted hadde jeg som bruktbilkunde hatt noe negativt imot det.

Mangler det et "ikke" i denne teksten et sted Rudi ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.