Problemer med klima på 3BG

Anbefalte innlegg

En kollega plages med klimaen på Passaten sin (1.9TDi 4M) og lurte på om jeg kunne lufte problemet her på forumet..

Han har tidligere fått beskjed av et lokalt VW verksted om at klimaen kobler ut kompressoren når det er under 4 grader ute, stemmer det..?Kan ikke huske at det var slik på min 3BG..??

Uansett, problemet er at klimaen har vært utkoblet på grunn av denne temperaturgreia såpass lenge i vinter at kompressoren nå ikke er ved sine fulle fem. Han har tidligere vært inne og fått smurt den opp, men nå er det samme elendigheta igjen..Det kan vel ikke være meninga at man må inn å få kjørt service på kompressoren hver vår for å få en kjølig bil på sommeren?

Mine VAGer har aldri hatt dette problemet i allefall..

Noen som har noen tips til hva dette skyldes??

Er det mye arbeid å ta ut kompressoren og smøre den opp selv?

Finnes det eventuelt noen måte å endre den nevnte temperaturgrensa på med for eks. VAG-COM?

Er jo ikke helt fritt for at det er under 4 grader her i Finnmark..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være at det er kompressoren som er gåen, det var den på bilen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det at klimaen blir deaktivert når en kommer under ett visst antall garder, mulig det var 4 grader... Har selv ikke hatt problem med klimaen min men så er det nok også litt kaldere om vinteren oppe i Hammerfest enn det er her på Vestlandet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.