#1 Skrevet Juni 26, 2007 Heisann alle sammen! Har nå endelig fått rullet S2'n ut av kjellern etter litt modifiseringer! Etter litt prøvekjøringer og testing, så sliter jeg fryktelig med at bilen ikke klarer å "holde igjen" på tomgangen etter at jeg har ruset\dratt på... Problemer når en kjører med dette er jo at jeg skal clutche ned til f.eks kryss e.l. så trår jeg inn clutch for å trille de siste meterne, og da stopper motoren. Jeg kan også bare stå rolig på gårdsplassen og ruse den opp, så detter turtallet bare til null og den stopper igjen! Bilen starter forøvrig lett igjen, og har ingen problemer med selve tomgangen eller ved pådrag. Jeg kan alltids også legge ut en liten filmsnutt hvis noen ikke skjønner, eller vil ha en god demo på hva jeg mener Mvh. Thomas Ellingsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2007 dumpventil til friluft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2007 Regnet med denne komentaren kom MEN NEI, hadde en slik sak på til å begynne med, men når bilen stoppet, så fjernet jeg den, men det har ikke hjulpet noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2007 defekt tomgangsregulator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2007 Skulle jeg ikke hatt litt mer problemer med å starte eller at den hadde gått veeeldig ujevt på tomgang da? Hvordan sjekke at det er den som er køddete?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2007 Hmm.. Kanskje helt på trynet, men på min 3b er det en "demper" på gass spjeldet. Når man slipper pedalen treffer den demperen på slutten og går sakte og rolig inn til tomgangsposisjon. Vet ikke om du har en slik eller om den vil kunne ha noe med saken å gjøre, men kan jo være verdt å ta en titt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2007 Jepp! Det er helt riktig dette! Men tror min fungerer, da den "demper" gasspjeldet som du sa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2007 Ingen som har noen flere lure tips på lager?! Som hvordan skal jeg f.eks feilsøke den tomgangsmotoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2007 Ta å trykktest trykksiden på bilen din, høres ut som en luftlekkaskje en plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2007 Okay?! Da får en prøve det! Skal blåse med trykkluft inn der turbo'n blåser da? Skal man høre etter lekkasjer eller må man måle dette? Noe spes utstyr? Edit: Etter litt søking er det utrolig hva en finner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2007 Bare å lage en trykk boks som har samme dim som slangen som kommer fra turboen det, sette en bilventil i den for eksempel og kjør på med ett par bar med trykk. Da merker du det rimelig fort om det er tett eller om det er lekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2007 Fant du ut av noe her ? Har merket at 3b'en min også kan finne på å gjøre noe som dette etter litt pådrag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 1, 2007 Ble jaggu litt opptatt med så mye annet rart denne helgen! MEN skal prøve å gyve løs på denne trykktestinga i morgen etter jobb, så skal jeg se hva jeg finner ut av... Kjenner kanskje at jeg mister noe effekt når jeg tråkker skikkelig på også, så skal jaggu ikke se bort ifra at det er en lekk ett sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 2, 2007 Tenkte på noe annet, du har ikke tilfeldigvis 'litt' fusking ved pådrag og ettertenning ? Begynte å tenke på om dette kan ha noen sammenheng med f.eks overfueling etter litt gassing kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 2, 2007 Er noe jeg har hatt fra tid til annen på S4'n også, (og flere med meg..) og det er så og si alltid pga. lekkasje.. Jeg har i hvertfall ikke funnet noen annen grunn, bortsett fra når luftmengdemåleren var busted, men da gikk resten mildt sagt dårlig uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 2, 2007 Lekkasjer på trykksiden ja hmm.. ikke godt å si, kan jo godt være noe krøll der også. Vet at KRB har hatt bilen en eller annen gang og sveiset et trykkrør pluss litt annet smårask som noen silikonslanger osv så har tenkt i mitt stille sinn at dette nok var ok, men er nok verdt å sjekke ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 2, 2007 AAN motoren min er også sånn etter mye leiting fant joe noen bitte små lekasjer men ikke store nok til at de skulle ha noen inn virkning.. har nå nappet av stikket til tomgangsregulatoren (får feilkode men) å da går den på rund 1000omdr. uten å stoppe i det heletatt. kopler den til igjen å da er den fjern å stopper. så tomgangsregulatoren min er defekt iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 2, 2007 Var utrolig plaget med dette i fjor sommer.. Er ikke helt sikker på hva feilen var, men borte er det nå ihvertfall. Byttet LMM og renset temp sensoren på innsugsmanifolden. Renset tomgangsmotoren med blårens. Byttet turtalls sensor på svinghjulet. Etter dette har jeg ikke hatt noe problemer med at den sluknet! Hadde også før jeg bytta disse delene problemer med at motoren "dro ned" på turtall selv om jeg hadde flat gasspedal. Det var sikkert turtalls sensoren som gjorde. Noen tips hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 2, 2007 Hva med å blinke ut feilkoder? Alt du trenger er en LED, motstand og en ledningsbit. Du kan også kjøre testprosedyre på tomgangsventilen og andre ventiler med dette. Beskrivelse står her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vtecu.htm. Du kan evt. låne min ferdig mekka dings med kontakter osv. Jeg jobber på Alnabru så du kan evt. stikke innom. tlf. 98245992. Har dingsen liggenes i bilen. Drar på ferie til fredag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 3, 2007 Fant du ut noe mer her Thomas ? Jeg har vel så og si konkludert med at jeg ikke kan kjøre uten en resirk ventil og at det forvirrer motronicen såpass at motoren stopper pga. dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 3, 2007 sjekk sikringen til tomgangsregulatoren.. Da skulle den vel iofs ikke hatt noe særlig ladetrykk heller med mindre du har manuell styring av den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 3, 2007 Hallois! Har satt på (åpen) dump igjen for jeg ville ikke "plage" turbo noe mer lengre med å kjøre uten noe som helst, og fordi jeg ikke har råd til å kjøpe enda en ny resirk enda. Kjører også med manuell styring av ladetrykk. N75 er bare koblet i kontakt, men ikke noen slanger. Trykksiden min er det ikke noe lekk i, da trykket holder seg når en lader litt nuh. MEN jeg har nappet ut kontakten til den tomgangsregulatoren som noen snakket om her, og nå holder den seg jo 80% av tilfellene på tomgang, istedenfor ALDRI med den koblet inn... Fikk kjørt en VAGCOM test men får ikke opp noen problemer ang tomgangsmotoren heller! Sliter fortsatt med at bilen fusker SKIKKELIG dønn mellom 2- og 3000rpm når den nystarta for dagen! Skyter mye rar røyk og den "hakker" veldig. Men får kjørt en stund og alt blir varmt, så går den fint i det registeret også. Noen som har sett med ute å kjørt forresten?! Synes bilen går greit, og lader stabilt ca 1.1bar. Kan riktignok skru den til 1.7-1,9 Men gjør ikke dette før jeg er "lei" effekten jeg har nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 4, 2007 Jeg hadde det problemet med min når resirk'n ikke fungerte pga lekkasje. Dro på, clutchet også døde den helt. Det gjorde den stort sett hele tiden. Min teori med det er vel at det blir noe kluss med oppmålling av luft gjennom LMM og det greien der, så den får for mye bensin eller noe sånt! Fikk hvertfall tettet lekkasjen, og den gikk fint igjen... Fant du ut noe mer her Thomas ? Jeg har vel så og si konkludert med at jeg ikke kan kjøre uten en resirk ventil og at det forvirrer motronicen såpass at motoren stopper pga. dette.. Hvordan kom du fram til det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 4, 2007 Tja si det du.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...