Anbefalte innlegg

Har et problem. Bilen stoppet plutselig under kjøring en dag og vil bare gå i noen minutter om gangen, noen ganger bare 10-15 sek. Andre ganger vil den ikke starte i det hele tatt. Uansett om den er kald eller varm. Dette er da en 2.0 16v Competition 94 .Husker ikke motorkoden. Aldri hvert borti disse motorene før og har ingen koplingsskjema heller. Tenningssystem er OK ,får gnist. Får også bensin helt frem til "bensinmengdefordeleren" med godt trykk. Men får ingen bensin ut til dysene under kjinning av motor.

Er jo en veldig mekanisk innsprøytning dette her men ser det står et potensiometer på tallerkenakslingen som måler/registrerer luftgjennomstrømningen, og den har en slags tomgangsventil.

Er dette kjente komponenter som har tendenser til å ryke ? Er forresten ingen feilkoder med VagCom heller. Står litt fast her. Noen som har flere tips til feilsøking eller hvert borti lignende problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme motoren i min Audi Coupé, motorkoden heter ACE og den er så å si identisk til 9A som finnes i bl.a. Golf 2 GTi. Har ikke hatt noen nevneverdige problemer med min motor, men det bør jo være noen på forumet som kan hjelpe deg. Kan det være dysene som har tatt kvelden?

 

OT: Solid bilpark du har! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stor takk til Ove Sande her i klubben som hjalp til med feilsøking og rengjorde bensinmengdefordeleren i dag. Bilen startet med en gang etter dette men gleden varte ikke så veldig lenge. Stoppet etter 10 min på tomgang og lett rusing. Nålen i fordeleren sto tidligere fast så nå trdde vi prob var løst.Lurer på om det kan være skit/rust i bensinrør mm. Fikk da ikke bensin frem til dyserørene fra fordeleren etter den stoppet. Regner med det skal stå bensinsprut ut av fordeleren ved kjinning når ene dyserøret er av, men nei. Er det noen som vet andre årsaker til slike symptomer/fusking? Rimelig frustrert nå, ting skjer alltid når resten av bilparken ikke er kjørbar heller.. Typisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Singel coil på denne? Selv om du får gnist så kan colilen være sliten. Jeg har opplevd at bilen starter og går bra, kjører noe kilometer så stopper den, venter så i et par min og starter igjen, osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Ja det er singel coil men jeg tror problemet er bensin mangel. Fortsetter feilsøking idag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kjetil.

Jeg hadde tidligere enn 94 modell audi 80 2.0E som plutselig bare ga noen rykk, akkurat som motoren ble kvelt før den stoppet av seg selv.

Denne ville heller ikke starte igjen me enn gang, (den kinnet helt fint) å når jeg først fikk start på den, svev den i alt fra 5 sekund til flere dager uten problem. Altså det kom og gikk helt av seg selv, uten noen forvarsel. Da var jeg å snakket med dem på Møller å de sa at det helt sikkert var halvgiver i fordeler, så jeg skiftet den, å alt ble godt !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.