#1 Skrevet Juni 27, 2007 strever med strømmen til bensinpumpa på 92. audi s4 aan. pumpa blien går som det skal med direkte strøm fra bateriet. men så snart orginalledningene settes på så går den ikke lengre. byttet rele i dag, tenkte det var årsaken, men nei den vil ikke starte. så om noen kunne gitt meg litt help hadde det vært fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2007 Har du prøvd å lese av feilkoder? Sjekket sikring for pumpe? Forøvrig kan du prøve å "laske" over arbeidskontakten der releet står med en ledningsbit for å se om pumpa går da, bare for å eliminere om det er ledningsbrudd el.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2007 glemte å skrive, at det står strøm i den kontakta som går til pumpa opprinnelig. det er det jeg synes er så underlig: klø : hadde det ikke vert det, så hadde det vert greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2007 glemte å skrive, at det står strøm i den kontakta som går til pumpa opprinnelig. det er det jeg synes er så underlig: klø : hadde det ikke vert det, så hadde det vert greit. Har du prøvd å måle spenningsfall på minus og pluss kretsen ved belastning? Eller har du kun brukt prøvelampe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2007 brukte slik mulitmeter i dag, da ledningen var avkoblet viste det ca det samme som sto på kondensatoern . å med ledningen tilkoblet viste det 8, 53 el no slik. hugser ikke aldeles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2007 Hvilken kondensator? Men det er jo iallefall for lite spenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2007 kondensator for stereoanlegget, stinger elns tror jeg den het (1 farad) men samme det. hva kan være gunnen for spenningstapet når ledninger kobles til kontakt, og ikke når de er av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2007 kondensator for stereoanlegget, stinger elns tror jeg den het (1 farad) men samme det.hva kan være gunnen for spenningstapet når ledninger kobles til kontakt, og ikke når de er av? Du har sansynligvis dårlig kontakt (irr/rust) i en kontakt mellom batt og pumpa eller mellom jord og pumpa. prøv å finne de kontaktpunktene som er og rengjør de godt. spesielt til jord er det vanlig å få dårlig kontakt. Ps. spenningsfallet øker jo høyere strømforbruket er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2007 okay, skal ta en skjekk i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2007 nå har vi målt og stått i litt her. målte fra kontakt til gods, og da fikk jeg 00,4 el 04.0 ohm. (minus ledning) huger ikke helt i farta. men var enten eller. veit ikke helt hva det skal ligge på. og så målte vi fra pluss på kontakta til 87 på rele innfestinga, og vi fikk no legnende da. men må ta en grundigere sjekk til helga... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2007 så noen som vet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...