Anbefalte innlegg

Har dykket i Son-Drøbak-Vervenbukta-Ingjerstrand-Fornebu. Men begyner å bli lei de samme stedene gang på gang. Noen som dykker her som har funnet noen bra steder å dykke. Noen som vet om noen båt vrak eller andre ting som er spennende å dykke på? Skal ha med søs så greit med litt lett annkomst og ikke så krevende dykk.

PS: Ikke mere enn ca 20 meter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns du ikke skal under 20meter... men ved søsterøyene i fredrikstad ligger fine vrak.. men på 30-40m...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt langt å dra helt ditt og holder meg høyere enn 20 meter med søs på slep. Men kan jo være en mulighet for meg senere og dra ditt;) Takk for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med muren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett et par folk dykke rundt Ramton i Hurum. http://kart.gulesider.no/kart/map.c?imgt=MAP&id=a_10000342409

 

Vet ikke om det faktisk *er* noe der, men noe må jo folka ha sett på som var der nede :P. I forhold til kartet der var de vel et par hundre meter sør for øya, pluss minus.. Ingen ide om dybe heller dessverre ;).

 

Har jo vært litt div. industri på Steilene i Oslofjorden, kanskje det kan være noe moro å se langs kysten der ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ramtonveggen er veldig bra, men er vel litt langt fra land? Jeg kjørte båt dit..

Det er dypt 30-40m+ om en vil så en bør ihvertfall ha oppdriftskontrollen i orden.

 

På søndag dykket jeg på Larkollen, nærmere bestemt Botnerbaugen, kan anbefale det. Maksdybde på vårt dykk var da 21m.

 

Et annet alternativ er Hvitsten i Vestby.

 

En annen mulighet er å være med en dykkerklubb ut, feks Drøbak Undervannsklub. I DUK har vi turer ut hver torsdag og søndag og dykker på div steder i Drøbak området som en sjeldendt kan nå med bil. Rundt Håøya, Aspond, muren, rundt Oscarsborg osv. Gjester (ikke medl) betaler 100kr pr pers.

Hydra og Dykkersport har også båtturer jevnlig men tror de tar 2-300kr pr pers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ramton øya (og da sikkert veggen.. hva er det for noe der nede? :P) er ikke så alt for langt fra land. Tror strengt tatt man kan svømme ut om det står om livet :P.

 

5-10 min i båt maks fra Ramton camping eller så.. Har du båt på henger kan du kanskje sette den ut i nærsnes, da har du vel en 10-15 min avhengig av hastighet på båten (20knp eller så?).

 

Ser rett på ramton fra hytta, ligger vel kanskje en km eller så fra brygga :).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig ligger det vel et vrak eller to "et eller annet sted rundt der", husker en liten seilbåt kullseilte og gikk ned mellom hytta og ramton (sørover fra øya blir det vel). Kanskje ikke så spennende å se på en duett eller hva det var for noe dog ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med muren da?

Hvor er muren?

Takker for tips. Skal høre litt med søs hva hun føler for. Fortsett med tips hvis dere kommer på flere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener i muren i Drøbak så går den rett ut i fra Festningen og mot hurum. Ligger rett under vannskorpa. Er i fra Drøbak, så jeg vet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA det er den muren i Drøbak. Det skal vist være mye fint av dyr og se der pluss bra forhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA det er den muren i Drøbak. Det skal vist være mye fint av dyr og se der pluss bra forhold.

Det stemmer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.