#1 Skrevet Juni 27, 2007 Hva skal tempen på vannet ligge på når motoren er varm? Min ligger på 75 grader ved normal kjøring, er ikke det litt lite..? Hvilken temp har dere andre med UrS4 2,2TQ da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2007 Det er for lavt. 90C skal det være. Er det 75C på den analoge måleren? Prøv å se hva som er på kanal 51 i klimaen. http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2007 Det er for lavt. 90C skal det være. Er det 75C på den analoge måleren? Prøv å se hva som er på kanal 51 i klimaen.http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= Det er 75C på kanal 51 i klimaen og rundt 70C på den analoge. Gåen termostat da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2007 Stor sjanse for det ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2007 Stor sjanse for det ja.. Hvor sitter termostaten, er det under servopumpa? Hvordan er det å skifte denne, vanskelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2007 Under servopumpa ja. Nei, det er ikke særlig vanskelig, burde være unnagjort på under en time.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2007 Under servopumpa ja. Nei, det er ikke særlig vanskelig, burde være unnagjort på under en time.. Hvordan er det med lufting etterpå..? Er det bare å la den gå på tomgang med lokket av en stund eller..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2007 La gå på tomgang og åpne lokket av og til... forsiktig . Her er en mulig måte å gjøre det på ved å demontere hydraulikkslangene (ikke nødvendig men blir god plass): http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1494/a1494.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2007 Fyll opp kjølevæske etterpå til det er fullt, start motoren, etterfyll, skru på lokket, kjør en tur så motoren blir driftsvarm, la den bli kald igjen (stå til dagen etter) og etterfyll da. Sjekk gjerne nivået noen dager senere også. Femmerne i C4-karosseri er greie sånn, luft i systemet har jeg aldri opplevd har vært noe problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2007 Takk for gode svar folkens, da blir det skifting i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 29, 2007 Da var termostat skiftet, og tempen ligger dønn på 90C Det var en del brunt gugg der termostaten sto og inne i slangene, er det normalt eller? Hvordan er det å blande forskjellige typer frostvæske? Frostvæsken min heter for blåtind, mens på statoil hadde de bare en som heter for antifrez. Begge av typen blå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2007 Er ikke rød for aluminiumsblokk? Kan aldri tenke meg at det kan bli noe problem ut av å fylle på frostvæske kjøpt hos statoil eller hvor det skal være. Kan du ikke rense systemet forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 29, 2007 Hvordan renser man da, bare å spyle med vann? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 29, 2007 Jepp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 29, 2007 Min ligger også rundt 60-70* ? Bør bytte termostat jeg da kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 29, 2007 Jepp... Ville tro det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 29, 2007 Var vel det første jeg skifta på S4'n min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...