Anbefalte innlegg

Har for første gang i dag prøvd Aqua Wax og er meget positivt overrasket! Bilen blir faktisk like skinnende som når den er nypolert!:)

Dette var også mye enklere en og drive med pusseskinn for og få bilen tørr. Gikk Antagelig litt kjappere og gå over med dette enn og ta bilen skikkelig med pusseskinn etter min mening, og resultatet ble mye bedre!: rock :

Så etter hvor mye som var igjen og kan tippe jeg brukte litt under 1/4 av flaska, så ei flaske holder vel til ca 4 ganger rundt om bilen(snittstørrelses bil, min en a4 sedan).

Vil virkelig gi dette produktet ros!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde detta på firmabilen (caddy) og var rimlig imponert eg og. lukta godt tilogmed:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må prøves i helga. :)

Sprayer det på våt nyvasket bil og tørker av med microfiberklut? rett på, rett av? ikke la det tørke for så å ta det av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

følger med kluter... hehe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må prøves ja, sprayes på våt bil og tørkes av ? pris ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må prøves i helga. :)

Sprayer det på våt nyvasket bil og tørker av med microfiberklut? rett på, rett av? ikke la det tørke for så å ta det av?

Jeg gjentar mitt spm:

:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet fra krefting.no:

Autoglym har nå lansert et polermiddel som gjør bilen strålende blank, selv når den er våt.

Aqua Wax er spesielt utviklet for å gi alle utvendige overflater en fettfri finish – karosseri, gummi, plast og glass – og kan brukes på alle lakktyper, også metallic.

Ingenting er enklere å polere bilen med enn Aqua Wax. Det er bare å vaske bilen, fjerne overflødig vann, spraye på Aqua Wax og polere med mikrofilberkluten som følger med.

De fleste polermidler er ikke effektive hvis karosseriet er vått eller bare litt fuktig, men Aqua Wax, som inneholder karnaubavoks, er utviklet for å løse dette problemet.

Aqua Wax fås i en 500 ml sprayflaske med utløser og to mikrofiberkluter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må prøves ja, sprayes på våt bil og tørkes av ? pris ?

269.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooohhh... Vil ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

269.-

mekonomen tar 219kr før rabatter: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte noe snakk om at Autoglym Aqua Wax også fåes kjøpt på merkeforhandler aka Møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen tar 219kr før rabatter: klø :

På Mekonomen i Sandefjord selger de den for 169,- uten noe som helst klubbrabatt: smil :

Prøvde den idag og må bare føye meg inn i rekken av skryt som Aqua Wax'en får her:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Mekonomen i Sandefjord selger de den for 169,- uten noe som helst klubbrabatt: smil :

Jeg føler meg lurt! Jeg kjøpte denne pakka på Mekonomen i Arendal i dag, og de tok 292,- for den! : bh :

Har ikke fått prøvd den enda da, bare regnvær ute... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått prøvd den enda da, bare regnvær ute... :(

Wet wax???: haha :: smil :

..bare måtte Per;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd ut Aqua Wax, og... tja, hva skal jeg si? Det lukter tyggis av bilen min!

Det er hverken noe mirakel eller revolusjon, dette produktet her. Det er praktisk, lettvint, men så absolutt ingen erstatning for en skikkelig poleringsjobb, snarere en grei mellombehandling en gang i blant. Produktet er veldig lett å påføre, og forholdsvis lett å gni av igjen. Ulempen er at det er vanskelig å se om du har dekket alle flatene 100%, det samme når man skal polere av etterpå. Det skaper knapt nok noen "hinne" på lakken, som man skal fjerne.

Nå testet jeg den både på min velpolerte, gullfargede Audi 80, og min mors upolerte (i år), koksgrå VW Vento. Begge bilene er metallic, og har dermed klarlakk. Resultatet ser blankt og fint ut, men det virkelige resultatet ser man vel først etter noen uker, når regn og støv får samlet seg på bilen.

Jeg vil si at dette produktet passer best for de som driver med bilutstilling, for man da får både tørket av etter vask og shinet opp bilen i en behandling. Personlig kommer jeg nok ikke til å bruke Aqua wax så veldig ofte, da tar jeg heller og går kjapt over bilen med hardvoks (jeg bruker Autoglym's Extra Gloss Protection) når jeg føler for det, og det går nesten like fort som å bruke Aqua Wax. Resultatet blir sannsynligvis bedre med hardvoks også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd ut Aqua Wax, og... tja, hva skal jeg si? Det lukter tyggis av bilen min!

Det er hverken noe mirakel eller revolusjon, dette produktet her. Det er praktisk, lettvint, men så absolutt ingen erstatning for en skikkelig poleringsjobb, snarere en grei mellombehandling en gang i blant. Produktet er veldig lett å påføre, og forholdsvis lett å gni av igjen. Ulempen er at det er vanskelig å se om du har dekket alle flatene 100%, det samme når man skal polere av etterpå. Det skaper knapt nok noen "hinne" på lakken, som man skal fjerne.

Nå testet jeg den både på min velpolerte, gullfargede Audi 80, og min mors upolerte (i år), koksgrå VW Vento. Begge bilene er metallic, og har dermed klarlakk. Resultatet ser blankt og fint ut, men det virkelige resultatet ser man vel først etter noen uker, når regn og støv får samlet seg på bilen.

Jeg vil si at dette produktet passer best for de som driver med bilutstilling, for man da får både tørket av etter vask og shinet opp bilen i en behandling. Personlig kommer jeg nok ikke til å bruke Aqua wax så veldig ofte, da tar jeg heller og går kjapt over bilen med hardvoks (jeg bruker Autoglym's Extra Gloss Protection) når jeg føler for det, og det går nesten like fort som å bruke Aqua Wax. Resultatet blir sannsynligvis bedre med hardvoks også.

Dette er jo selvsagt ingen erstatning for en skikkelig polering, men greit når man skal stille ut etc som du sier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo selvsagt ingen erstatning for en skikkelig polering, men greit når man skal stille ut etc som du sier..

Eller bare gi lakken et ekstra lag med beskyttende voks utenpå det hele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå når kvelden har kommet, og bilen har fått et tynt lag med dugg på seg, ser det forferdelig ut. Det er veldig enkelt å se på bilen at noe har blitt gnidd rundt omkring etter vask, og det så rett og slett ikke bra ut. Ser ut som en dårlig poleringsjobb, selv om det ikke syns i dagslys da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes dette produktet fungerer meget bra, men som folk har påpekt, så er ikke dette en erstatning for en skikkelig polering. Bilen min er ikke i utstillings-stand (ennå), men jeg bruker det etter annenhver vask, utenom skikkelig polering to ganger i året.

Anbefales: ja :

@ Per Henrik: prøv å ha mer på, ikke vær altfor gniten;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå når kvelden har kommet, og bilen har fått et tynt lag med dugg på seg, ser det forferdelig ut. Det er veldig enkelt å se på bilen at noe har blitt gnidd rundt omkring etter vask, og det så rett og slett ikke bra ut. Ser ut som en dårlig poleringsjobb, selv om det ikke syns i dagslys da...

du må nok ha på mer.. bilen min merker jeg ikke noe sånt på i det hele tatt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha på mere ja... Pumpen på flasken gikk fort i stykker, så det ble så som så med sprayingen. Jeg får se om jeg finner en annen tom flaske, tror jeg har noen interiør-rens flasker liggende som jeg pleier å bruke til såpevann etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde den idag og må bare føye meg inn i rekken av skryt som Aqua Wax'en får her:tilber:

Hvor ligger Mekonomen i Sandefjord?

Finner intet ved søk på gulesider.no...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest så mye om AquaWax, men er det en QD?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet fra krefting.no:

Autoglym har nå lansert et polermiddel som gjør bilen strålende blank, selv når den er våt.

Aqua Wax er spesielt utviklet for å gi alle utvendige overflater en fettfri finish – karosseri, gummi, plast og glass – og kan brukes på alle lakktyper, også metallic.

Ingenting er enklere å polere bilen med enn Aqua Wax. Det er bare å vaske bilen, fjerne overflødig vann, spraye på Aqua Wax og polere med mikrofilberkluten som følger med.

De fleste polermidler er ikke effektive hvis karosseriet er vått eller bare litt fuktig, men Aqua Wax, som inneholder karnaubavoks, er utviklet for å løse dette problemet.

Aqua Wax fås i en 500 ml sprayflaske med utløser og to mikrofiberkluter

Tja..Er vel kanskje en Quick Detailer, Daniel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.