#1 Skrevet Juni 27, 2007 hei! lurer på åssen man kan finne ut om coilen er dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2007 litt info om bilen? Et tips: er det lett å komme til dysene så napper du av en og en dyse og følger med på om gangen på motoren forandrer seg.. gjør den ikke det på en evt syl så ligger en feil der... har du da en coil på hver syl så flytter du coilen til en plass ved siden av og starter motoren igjen.. da vil du også ha flyttet feilen til den nye plassen når du napper av dysa. Er feilen fortsat på samme syl ville jeg prøvd å flytte plass på dysa.. og se igjen.. Ps: dette er da kun en coil på hver syl... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2007 litt info om bilen? Et tips: er det lett å komme til dysene så napper du av en og en dyse og følger med på om gangen på motoren forandrer seg.. gjør den ikke det på en evt syl så ligger en feil der... har du da en coil på hver syl så flytter du coilen til en plass ved siden av og starter motoren igjen.. da vil du også ha flyttet feilen til den nye plassen når du napper av dysa. Er feilen fortsat på samme syl ville jeg prøvd å flytte plass på dysa.. og se igjen.. Ps: dette er da kun en coil på hver syl... bilen det gjelder er en 1.6l a4 98mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2007 litt info om bilen? Et tips: er det lett å komme til dysene så napper du av en og en dyse og følger med på om gangen på motoren forandrer seg.. gjør den ikke det på en evt syl så ligger en feil der... har du da en coil på hver syl så flytter du coilen til en plass ved siden av og starter motoren igjen.. da vil du også ha flyttet feilen til den nye plassen når du napper av dysa. Er feilen fortsat på samme syl ville jeg prøvd å flytte plass på dysa.. og se igjen.. Ps: dette er da kun en coil på hver syl... Mener du seriøst å ta en og en dyse slik at du ikke får bensin på den sylinderen du tar av på? Regner med det er coil du mener, om det er en coil sammen med pluggheta på vær sylinder så tar du av en og en og hører om motoren er uforandret på den plassen, om det skjer så flytter du den et hakk og prøver på nytt. Om det er på samme sylinder nå så er det 99.9% tenningsmodulen som er defekt. Prøv den fra en lik bil om du har tilgjengelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2007 litt info om bilen? Et tips: er det lett å komme til dysene så napper du av en og en dyse og følger med på om gangen på motoren forandrer seg.. gjør den ikke det på en evt syl så ligger en feil der... har du da en coil på hver syl så flytter du coilen til en plass ved siden av og starter motoren igjen.. da vil du også ha flyttet feilen til den nye plassen når du napper av dysa. Er feilen fortsat på samme syl ville jeg prøvd å flytte plass på dysa.. og se igjen.. Ps: dette er da kun en coil på hver syl... kan jo være defekt å tenne da,, så denne metoden er jo ikke verdt noe om faktisk coilen tenner, men at den fjusker på høyere turtall osv.. VAG COM/ VAS.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2007 Bare så det er sagt så kan det være feil på coiler uten å få feilkoder.. been there done that på en AEB motor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2007 Mener du seriøst å ta en og en dyse slik at du ikke får bensin på den sylinderen du tar av på? Regner med det er coil du mener, om det er en coil sammen med pluggheta på vær sylinder så tar du av en og en og hører om motoren er uforandret på den plassen, om det skjer så flytter du den et hakk og prøver på nytt. Om det er på samme sylinder nå så er det 99.9% tenningsmodulen som er defekt. Prøv den fra en lik bil om du har tilgjengelig. Ja.. nappe av en og en dyse ledning.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2007 Bare så det er sagt så kan det være feil på coiler uten å få feilkoder.. been there done that på en AEB motor! ja, det stemmer. men kan logge block 14, 15 og 16 tror jeg det var for å se etter mistenninger osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...