#1 Skrevet Juni 28, 2007 Skal skifte dempere bak på en 89 passat stv. men det ser ut som en kjempe jobb når enn må demontere mange deksler for å komme frem til dempertårnet eller er det jeg som overreagerer? Er det noen som har fremgangsmåte på hvordan jeg må begynne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2007 Fant ut at jeg måte demontere dekslene (mye arbeid for å skifte dempere) Så saken er løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2007 Sto med samme problemet kl 0200 i natt (bare på en a4). Så mørkt på å begynne å demontere, så nå er bilen min lav foran og høy bak. Bare så 80-tallet Om noen har fremgangsmåten på å få av deksler i bagasjen på a4 avant, ikke vær sjenert: Informer meg. Hater deksler og klips og f...s oldemor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2007 Fikk ikke av alle dekslene uten å være redd for å knekke noe, så valgte å skrue av 4 skruer der bilbelte er festet. Må si at det var mye enklere Helt enig at deksler er noe dritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2007 Sto med samme problemet kl 0200 i natt (bare på en a4). Så mørkt på å begynne å demontere, så nå er bilen min lav foran og høy bak. Bare så 80-tallet Om noen har fremgangsmåten på å få av deksler i bagasjen på a4 avant, ikke vær sjenert: Informer meg. Hater deksler og klips og f...s oldemor jeg har en a4 avant 97 modell, og der rører du ikke en skrue inne i bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2007 jeg har en a4 avant 97 modell, og der rører du ikke en skrue inne i bilen.. Fordi det er noe dritt å få på plass igjen, eller bare fordi jeg er meg Får vel bare prøve meg frem, er vel ikke hjernekirurgi heller. Alt går med litt tålmodighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2007 Av med hjulet, løsne demperen i bunn, løsne de boltene som holder hele "klumpen" som demperen står i, ut med hele greia, løsne bolten i toppen av demperen. bytt demper, putt hele greia på plass igjen. Du trenger ikke engang åpne bagasjerommet. NB! Dette gjelder kun quattro. Hvordan det er på framtrekker vet jeg ikke, men haynesboka omhandler biler uten quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2007 Funker på " ikke-quattro" også fant jeg ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...