Anbefalte innlegg

Låner denne tråden litt jeg.

 

På hvilke 5'ere finner man disse gasspjeldene + styretrykksregulatoren? Er litt usikker på hvilke motorer som regnes som "5E", er det så enkelt som 5'er med K-Jetronic? : klø :

 

Jeg tok dette ifra en 90 2.2 E 87mod...

Som du sier så kan du ta de fra alle 5erene med K(E)- Jet innsprøytning....

Men et lite tips..Når du skal montere spjeldet,så villa jeg fila bort noe gods fra flensen på innsuget så det ikke blir noe "flaskehals" der...:)

 

ferdigfilt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt jeg.

 

På hvilke 5'ere finner man disse gasspjeldene + styretrykksregulatoren? Er litt usikker på hvilke motorer som regnes som "5E", er det så enkelt som 5'er med K-Jetronic? : klø :

 

Ja. Kamerat av meg monterte dette på sin einser og den ble noe kvikkere. I tilleg freste han ut litt i åpningen på manifolden der spjeldet monteres for at tverrsnittet i manifoldens åpning skulle være lik den på 5E spjeldet.

 

Styretrykksregulatoren har han chimset om etter tips fra en velkjent gti motorguru. Mener hans navn er Frode Jestland? Skal visstnok funke helt fint med også denne komponenten fra 5E motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.