S4'en drar strøm og lukker vinduene

Anbefalte innlegg

Måtte bytte batteri her om dagen siden bilen var helt død. Prøvde å lade det gamle, men det tok ikke lading. Så nytt batteri og bilen gikk igjen.

 

Men i kveld når jeg var på lokallagssamling i Drammen, prøvde jeg å parkere med alle vinduene litt nede for å ikke få altfor varm bil i solsteika. Men neida, det ville ikke bilen ha noe av. : bh : Den lukket igjen alle vinduene, litt sånn i rykk og napp. Sjekket spenningen via AC, og den er lovlig lav. Tydeligvis er det noe som ligger å drar strøm.

 

Sjekket etterpå med å sitte inne i bilen, vinduene går igjen, og jeg hører en bryter eller rele som klikker og freser, høres det ut som. Det kan høres som dette sitter innenfor panelet som er rett til venstre for fotstøtten til venstrebeinet. Det er tydeligvis noe som drar strøm, for kupebelysningen blir merkbart dårligere når det klikker. Nå har jeg koblet fra batteriet, tar ingen sjanser før jeg vet hva det er.

 

Er det noen som har vært borti noe lignende, eller vet hva slags rele eller elektrisk dilldall som sitter der nede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

 

Var på VAG akkurat, men der var det ikke stort service å hente. Fikk bare beskjed om at skulle de se på det, måtte man levere bilen, kunne ta et par dager før de hadde tid. Får vel skru opp og se selv, ser det ut til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars Olav Tveito

Det kan høres som dette sitter innenfor panelet som er rett til venstre for fotstøtten til venstrebeinet.

 

Det er riktig at releet sitter på innsiden av dekselet der nede. Etter dine symptomer så kan det høres ut som releet er blitt dårlig, at det er noe overslag i det, kanskje pga fuktighet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan stemme med fuktighet, hadde en lekkasje fra releboksen som sitter i motorrommet rett over dette releet. Skal ut å skru opp nå, så får jeg se.

 

Edit: Nå har jeg åpnet og sett, og det er to releer der(+ et abs-rele) et for styring av el-viduer, og et for komfortstyringen av førervinduet, slik at det går igjen etter et trykk på knappen. Nå sluttet jo selvfølgelig releet å frese når jeg fikk av dekselet, så jeg vet ikke hvilket som eventuelt er dårlig. Får høre på pris i morgen, og hvis det ikke er altfor dyrt, bytter jeg begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heyhey, der var løsningen, jo. Har visst om at denne siden hadde endel, men glemte å søke der. Nå er den bokmerket. Genial side med masse info.

 

Takk skal du ha: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, ifølge sjm-sida, er det en pumpe/styringsenhet under baksetet som ikke tåler lav batterispenning. Dette kunne fikses ved å kutte en ledning, men man mister da lukkingen av alle vinduer med å holde nøkkelen til fullt utslag når bilen låses. Men etter å ha hørt hva VAG skulle ha for en ny styringsenhet, ofrer jeg den funksjonen. Prisen var 5 521,-!!:eek:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet denne styringsenheten, da motoren som styrer vakumet på sentrallåsen brant opp, ved to anledninger (den gikk og gikk og gikk osv...) kjøpte brukt i Sverige på http://www.bildelsbasen.se, 1000,- SEK. Men det er jo kanskje ikke noe galt med styringsenheten, men at det virkelig er noe som stjeler strøm, slik at enheten lukker vinduene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.