Overhaling av 16v PL/KR og konvertering til MS. Hva trenger jeg og hvor kjøper jeg ?

Anbefalte innlegg

Har til dels store planer for Passaten min etterhvert, med ombygging til 16V, men først vil jeg klargjøre alle deler osv.

 

Motoren er en 16V PL (eller en 16V KR, alt etter hva jeg finner på da jeg har en av hver) som har rullet ca 175000. Har da tenkt å plukke denne helt ned og bytte det som byttes kan av lager, tetninger og pakninger, i tillegg til andre slitedeler som pumper og løftere osv.

Har også planer om å konvertere til Megasquirt da denne motoren har en sinnsyk mengde ledninger : eek : (kan ikke fatte og begripe hva alt dette er til)

 

Motoren blir også konvert fra tversmontert til langsmontert så dette må også tas hensyn til. Hvilken oljepumpe og bunnpanne bruker jeg ? Hva gjør jeg med fordeler ?

 

Kom gjerne med innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cylmo (Cylinder og motorservice) i Trondheim kan såfall hjelpe deg med lager. Skal du ikke ha turbo og 350-> så trenger du sikkert ikke annet enn vanlige lager.

 

Ang. MS, kanskje du kan slå deg sammen med Polizei-Pål om en samlebestilling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oslo Sylinderservice på tlf 22652110 har alle lagre, pakninger, stempelringer, ventilløftere osv til deg...sender hjem til deg. Du trenger ikke noe annet enn standard lagre uansett effekt ;) Feks sputter-lagre har bare med holdbarhet å gjøre, dem går i stykker uansett dersom du har feil klaringer, dårlig oljetrykk eller andre feil. Forskjellen er nok ikke merkbar før du har kjørt noen 100tusen km.

Lykke til med motoren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det holder lenge med orginal motor i passaten, får ta den litt lenger i audien :) Får ta en telefon å bestille deler da etterhvert.

 

Hvor mye koster komplett MS ?

Og er det noen som har svar på det der med bunnpanne/oljepumpe ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte audi 90 forrige helg, første gang jeg har kjørt bil med femmer, så nå fikk jeg plutselig lyst på femmer i passaten i stedet for 16v. (noen som skjønner noe av dette ? :) ) Passaten ble jo levert med femmer orginalt, men hva er forskjellen i front på 4er og 5er ? Vet jo at motorfestene ikke passer, så det må jo sveises inn, men hva med resten ?

 

Hvis jeg finner ut at 90`en ikke er noe å satse på så har jeg vel egentlig alt jeg trenger for å bygge om. Bakbremsene på 90 er det samme bremser som på 16v golf og det som ble levert på passat med 5er ?

 

Mange spørsmål her gitt, men det er sikkert noen som vet dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.