#1 Skrevet Juni 29, 2007 audi 80 avant 94mod tdi da jeg startet bilen etter jobb var bilen helt fin,så sku jeg et lite eren.jeg stoppet bilen,så etter en stund startet jeg den igjen å da var det en skikkelig tikkelyd,en ekstrem ventil tikk.så kjørte jeg en stund til å tikkelyden var der fremdeles,så stoppet jeg den for så å starte den igjen men det var bare så vidt det gikk å det røyk,så sku jeg kjøre hjem å da begynte bilen å fuske,var nesten så den stoppet å det røyk veldig masse blått,et par hikk å så gikk den greit igjen,slik holdt det på til bilen nesten ikke gikk bortover ble bare dauere og dauere på slutten gikk det i 20kmt på full gass..... hvis noen har no peiling på hvor jeg ska begynne eller hva det er er jeg veldig takknemlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2007 Fint å begynne med å skrive hva slags bil og motor du har... Har det vært noen reparasjoner på motor i det siste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2007 Opplevde noe av det samme på min 2,5 v6 tdi, men uten røyken... Den gikk bare jævlig dårlig... Da var det vacuumklokka (actuator?) på turboen som var gåen. Da tapte jeg turtall når jeg ga bånn gass, kjørte i 50 på E6: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2007 Har du peilet oljen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2007 Jeg veit iallefall at han har en 94 Audi 80 Avant TDI 90 HK . Motorkoden husker jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2007 Motorkoda skal være 1Z på 90hktdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 4, 2007 det er en audi 80 avant tdi motor 1z 90hk dti.........olja er peilet,registeret er kontorlert i november ble toppakning byttet,ventiler ble slipt samt venilseter,byttet ventil tettinger.komp test er tatt å den er javn å fin,sylinder lekk har jeg ikke tatt har ikke verktøy.men kan ikke skjønne at noe plutselig ska skje der,bilen er ikke kjørt hardt å ikke varm.tror det kan være turboen ska prøve å bytte den,er det noen som har det????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...