Maks ET og størrelse på 19' på A4 B6 E8

Anbefalte innlegg

Hallo, helt ny her og fikk endelig rotet meg til å registrere meg.

Skal bytte felger, har på 18x8 235 35 i dag. Skal ha på 19' men er litt usikker på innpress og bredde.

De jeg har sett på blir levert med 19x8/8,5/9/9,5

Hvilken av de kombinasjonene med div innpress vil fungere? Den er kun slinesenket pr i dag, og straks senkeskåler foran for å få vekk hengerumpa. Men snart skal jeg sette på justerbart.

Altså,

vil 19x8 fungere med ET45/40/35 ?

vil 19x8,5 fungere med ET45/40/35 ?

vil 19x9 fungere med ET45/40/35 ?

vil 19x9,5 fungere med ET45/40/35 ?

Takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det skal gå med 8,5 og 9,5 x 19" med 35 i innpress.

Får ihvertfall håpe det, for det har jeg bestillt meg nettopp... :)

Felgen heter Zito Titan. Svart senter med blank kant :evil:

Dekka jeg har bestillt er Toyo Proxes 225/35 og 255/30-19"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Med ET35 og 19x9,5 felg burde vel dekka fylle ut skikkelig? Men spørsmålet er hvis dette er korrekt, hvor mye kan man senke med samme felgbredde og ET? Har også vurdert spacere, men det sliter jo maks på hub og hjullager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, helt ny her og fikk endelig rotet meg til å registrere meg.

Skal bytte felger, har på 18x8 235 35 i dag. Skal ha på 19' men er litt usikker på innpress og bredde.

De jeg har sett på blir levert med 19x8/8,5/9/9,5

Hvilken av de kombinasjonene med div innpress vil fungere? Den er kun slinesenket pr i dag, og straks senkeskåler foran for å få vekk hengerumpa. Men snart skal jeg sette på justerbart.

Altså,

vil 19x8 fungere med ET45/40/35 ?

vil 19x8,5 fungere med ET45/40/35 ?

vil 19x9 fungere med ET45/40/35 ?

vil 19x9,5 fungere med ET45/40/35 ?

Takk for svar.

På A4 B6 ville jeg satset på 8,5x19 ET35 hvis du vil ha noe som er en mellomting mellom at det stikker litt ut, men ikke subber. Hvis du vil være litt mer vågal og skal kjøpe hjul som skal se litt mer gromme ut også hvis du bestemmer deg for å senke 50mm eller mer, så ville jeg gått for 9x19 ET40.

235/35 foran og bak er et naturlig valg sålenge man ikke har 9,5 eller 10 toms bakfelg. Med 9,5x19 bak ville jeg satset på ET45, men ikke så lett å finne et annet dekk enn 235/35 da heller fordi det er 275/30 som tilsvarer 235/35 foran i størrelse og det subber greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert å gå opp til 245 også.

Men med et40 og x9,5 så vil det subbe, er det det du sier? Hva med et40 og x9? Feks 245/30 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8,5x19 et35 med 245-35-19 dekk å det subber ikke med original senk ihvertfall:)

De ligger ganske pent ute i hjulbuen,legger ved ett bilde så du kan se selv.

Kanskje ett dårlig bilde å se det på men du får ett inntrykk av hvordan det vil se ut

DSC00020.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du senke mye må du på beregne valsing foran om du skal ha 19x8,5 ET35 med 235/35-19 dekk

Har dette på min, ikke noe spes gode bilder av det, men her er vertfall 1

DSC00561.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A4 B6 ville jeg satset på 8,5x19 ET35 hvis du vil ha noe som er en mellomting mellom at det stikker litt ut, men ikke subber. Hvis du vil være litt mer vågal og skal kjøpe hjul som skal se litt mer gromme ut også hvis du bestemmer deg for å senke 50mm eller mer, så ville jeg gått for 9x19 ET40.

235/35 foran og bak er et naturlig valg sålenge man ikke har 9,5 eller 10 toms bakfelg. Med 9,5x19 bak ville jeg satset på ET45, men ikke så lett å finne et annet dekk enn 235/35 da heller fordi det er 275/30 som tilsvarer 235/35 foran i størrelse og det subber greit.

Hmmm.... Høres ut som at jeg må valse aldri så lite... : rolleyes

Men,men... Så lenge det blir rått så gjør det ingenting!

Lykke til med å finne felger Remy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok. Begynner å bli litt smartere her nå. Jeg har vurdert å senke bilen, først skal uansett senkeskåler på foran for å få bort den unødvendige høyden der. S-line understellet syns jeg er akkurat passe stivt, men samtidig passe mykt. Bilen ligger godt på veien. Det er jeg litt redd for å miste ved å senke mer.

Jone: Har du bilde fra siden av bilen din? Tror du at du har plass til noen mm til??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok. Begynner å bli litt smartere her nå. Jeg har vurdert å senke bilen, først skal uansett senkeskåler på foran for å få bort den unødvendige høyden der. S-line understellet syns jeg er akkurat passe stivt, men samtidig passe mykt. Bilen ligger godt på veien. Det er jeg litt redd for å miste ved å senke mer.

Jone: Har du bilde fra siden av bilen din? Tror du at du har plass til noen mm til??

Ja det er plass til litt til:)

Disse bildene var de beste jeg fant

DSC00025.jpg

DSC00026.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert å gå opp til 245 også.

Men med et40 og x9,5 så vil det subbe, er det det du sier? Hva med et40 og x9? Feks 245/30 ?

245/30 19 finnes knapt og er for små hjul til bilen. "Alt" subber når man senker 60-70mm eller mer, også 8,5x19 ET35 med 235/35 19. Hvis du absolutt skal ha 9,5 toms felg, så ville jeg valgt det kun bak med ET45 og brukt 235/35 19 dekk rund baut selv om bakdekket da strekkes litt mer enn foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.