Anbefalte innlegg

Har fått en fantastisk irriterande plustrelyd i passaten, når turtallet ligger fra 1100 og nedover plustrer den som ville helvete.... så lenge eg ligger over 1100 hørest ingen ting, kan hørest ut som det kjem fra dynamoen.... men er ikkje sikker.... nåken som har noen gode ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken modell er Passaten din? på Passat 3B bruker dynamohjulet å sette seg fast, skal være " frihjul " ene veien, setter dette seg fast blir det vibrasjons/ pipelyder fra dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er passat 3b eg har...... men no hørest det ut som lyden kjeme fra servo pumpa..... nåken som har vert ute for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt å stramme reimene?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde same problemet på a4en, det var hjulet på dynamoen. er vist en vanlig feil på nyere VAG ifølge det lokale VW/Audi verkstedet. kan sikkert holde 10k km. med den lyden, men til slutt vil lagera i dynamoen ryke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en lignende lyd fra min Passat 3BG, kommer rett etter oppstart og gir seg etter 30 sekunder kanskje. Er det noe jeg kan sjekke selv ved å dreie eller noe? Mistenker også dynamofrihjul men hadde vært greit å kunne teste på noe vis. Hvis det er noe galt går det an å smøre opp/fikse eller må den byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått en fantastisk irriterande plustrelyd i passaten, når turtallet l

igger fra 1100 og nedover plustrer den som ville helvete.... så lenge eg ligger over 1100 hørest ingen ting, kan hørest ut som det kjem fra dynamoen.... men er ikkje sikker.... nåken som har noen gode ideer?

no har eg hatt av reima å sjekka frihjulet på dynamoen, når eg står forran bilen kan eg dreie hjulet mot klokka men ikkje med klokka.... altso en slags slurekobling. Da funker vel dette som det skal vil eg tru.

Har hatt opp bilen og hørt.... da hørest det ut som lyden kommer fra ommrådet rundt servopumpe og vann pumpe... denne pumpa er ny den 27/5 07 samt alle reimer, reimsp.dempar og et hjul helt nede på høgreisede.... husker ikkje ka det hete..... Har prøvd og sparaye silicon på reimer uten hell... har og set en nøkkel på reimsp. demparen og bevegd på dette menst lyden har vert der uten forandring på lyden.....

PS! Lyden kommer etter ca 5 min etter at bilen er blitt starte..... når lyden er komt legger eg bilen opp 1 til 200 omderiniga og det blir helt stilt....

Nåken som har en vill ide? holder på å klikke.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lageret til kjølevifta før du bytter noe, kan være det. Men den lyden er konstant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.